חברת הסלולר הציעה לכם לשדרג את המכשיר הנייד "בחינם"? רגע לפני שאתם מתפתים, קחו בחשבון ש"חינם" עולה כסף.

לפני שנה נכנסה לתוקף רפורמה של משרד התקשורת שאוסרת על חברות הסלולר לקשור אליהן לקוחות לתקופה ארוכה מ-18 חודשים. אז מה עושות החברות? הן מציעות לכם מכשירים חדישים ומשוכללים בשיטת "חיוב זיכוי", שבפועל גורמת לכם להתחייב לחברה ל-3 שנים.

החברות לכאורה מסבסדות לכם את המכשיר - אבל בפועל אתם משלמים את מלוא העלות שלו, ומקבלים בתמורה זיכוי על שיחות הטלפון, ובתנאי שדיברתם לפחות במשך כמה מאות דקות בכל חודש. השיטה הזו קושרת אתכם לא רק לחברה המסוימת, אלא גם למסלול ספציפי למשך 3 השנים הבאות.

כך שגם אם החברה תציע בעתיד מסלולים משתלמים יותר, כדי לעבור אליהם בהרבה מקרים תצטרכו לוותר על הטבת ההחזר על המכשיר.

למה זה לא משתלם?

ועוד מספר עובדות שהופכות את השיטה לפחות משתלמת: אם המכשיר ילך לאיבוד, ייגנב או יתקלקל במשך 3 השנים הבאות, כדי להמשיך לקבל את הזיכוי תהיו חייבים להמשיך על מכשיר שאתם לא משתמשים בו בכלל. רוב הישראלים משדרגים את הסלולרי שלהם כל שנה - שנה וחצי, לכן לא בטוח שישתלם לכם להיקשר בעסקה על מכשיר מסוים ל-3 שנים.

הזיכוי על המכשיר בכל חודש לא ניתן אוטומטית, אלא בתנאי שעמדתם בתנאי ההחזר - בד"כ קיום שיחות למשך כמה מאות דקות בכל חודש. בחודשים שבהם דיברתם אפילו דקה אחת פחות - לא תקבלו זיכוי.

אם אתם בכל זאת חושקים במכשיר המשוכלל והיקר, כדאי שתשאלו את עצמכם אם אתם באמת צריכים מכשיר דור 3. רוב האנשים שמחזיקים במכשירים האלה לא עושים שימוש בפונקציות המתקדמות. בנוסף, כדי ליהנות ממחיר אטרקטיבי יותר עבור המכשיר תצטרכו לשלם מאות שקלים בשנה עבור חבילת גלישה.

אז חישבו פעמיים לפני שאתם משדרגים, למילה "חינם" מתברר יש יותר מפירוש אחד...