לכאבי לסת יכולות להיות סיבות שונות ולפיכך גם טיפולים שונים. מיקום הכאבים יכול להשתנות, אך אם מדובר בבעיה בלסת, ככל הנראה שתרגישו כאבים וחוסר נוחות בצד אחד או בשני צדי הפנים, בפה, באוזניים, בראש וכמובן גם בלסת עצמה. סימנים נוספים לכך שעשויה להיות בעיה בלסת כוללים:

עקבו אחרינו בפייסבוק ותקבלו את כל הכתבות ישר לפיד >

  • תנועה מוגבלת של הלסת, קושי לפתוח את הפה
  • נעילת לסת
  • רעשים כשמניעים את הלסת, מעין "קנאקים"

אם כאבי הלסת שלכם נמשכים זמן רב, מומלץ להיוועץ ברופא שיפנה אתכם לטיפול מתאים. אך במקרים מסוימים, ניתן להפחית את הכאבים בעזרת תרגילים ומתיחות. הנה כמה אופציות שיכולות לעזור לכם:

תרגיל פתיחת פה

התחילו בחימום קצר: פתחו את הפה וסגרו אותו בתנועות קטנות, כמה פעמים. לאחר מכן, הניחו אצבעות על ארבע השיניים הקדמיות התחתונות ואז פתחו באיטיות באופן מכני את הפה, עד שתרגישו חוסר נוחות בלסת באזור הכואב. החזיקו כך במשך 30 שניות ואז באיטיות שחררו את הלסת חזרה לנקודת ההתחלה. בתור התחלה חזרו על התרגיל שלוש פעמים. ואז בהמשך, הוסיפו עוד חזרות בהדרגה עד שתצליחו להגיע ל-12 חזרות.

תרגיל סגירת פה

דומה לתרגיל הקודם, רק הפוך. הפעם זו תהיה סגירה מכנית של הפה. הניחו שני אגודלים מתחת לסנטר ושתי האצבעות המורות באזור שבין הפה לתחתית הסנטר. דחפו מעט את הסנטר כשאתם סוגרים את הפה.

>> הסימנים שהלחץ הורס לכם את השיניים

מתיחת מפרק הלסת

תרגיל זה עוזר למתוח את השרירים באזור הלסת והצוואר. עם קצה הלשון געו בחך מאחורי השיניים הקדמיות, מבלי לגעת בהן. הפעילו בעדינות לחץ בעזרת הלשון ואז פתחו באיטיות את הפה הכי רחב שאתם יכולים (ועצרו בנקודה שאתם מרגישים חוסר נעימות) ואז באיטיות סגרו את הפה. חזרו על זה 10 פעמים. אם התרגיל גורם לכם לכאב רב, עדיף לוותר עליו ולנסות תרגיל אחר.

כאבי לסת (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
תרגילי לסת יכולים להפחית את הכאבים | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> למה יש לנו כל הזמן פיפי? אולי זה יפתיע אתכם
>> מומחים מזהירים: תסמיני הקורונה השתנו
>> הופתענו: רק אל תעשו את זה לפני סקס

חיוך מתוח

תרגיל זה יכול לעזור להפחית לחץ בשרירי הפנים, הלסת העליונה והתחתונה והצוואר.

חייכו חיוך רחב ככל שניתן, מבלי שזה יגרום ללחץ או כאב. כשאתם מחייכים, פתחו באיטיות את הלסת עד כ-5 ס"מ. קחו נשימה עמוקה דרך הפה ואז נשיפה בזמן שאתם משחררים את החיוך. חזרו על זה עד 10 פעמים.

תנועת לסת קדימה

הניחו חפץ בעובי עד כ-6 מ"מ בין השיניים הקדמיות והניעו את הלסת התחתונה קדימה כך שהשיניים התחתונות יהיו לפני העליונות. עם הזמן ניתן להעלות בהדרגה את עובי החפץ.