"אין פתרונות קסם, יש פתרונות כסף"

נתניה, אשדוד, באר שבע, לב תל אביב. כל ישראל – הארלם. אין יותר מקום בטוח. דוקרים, שודדים ואונסים. תתקשר למוקד מאה, אם יענו לך אולי ישלחו ניידת, ואם השוטרים בכלל יגיעו לא בטוח שיזהו את האירוע. ואולי רק ידווחו שהגיעו. ויתכן שהמשטרה תטען שבכלל לא התקשרת. והמפכ"ל יסכם את הכל בסלוגן האלמותי "אין פתרונות קסם – יש פתרונות כסף".

כן, רב ניצב יוחנן דנינו טוען שהבעיה של המשטרה היא לא זלזול או העדר אמינות, אלא תקציבים. אלא מה. אז נכון שעם תוספת שכר אפשר אולי להעסיק שוטרים איכותיים יותר, אבל קודם כל חייב דנינו להתייצב בחזית ולהסביר איך ינקה את הרחובות מהאלימות. אבל קולו נאלם.

אתמול ציפו תושבי באר שבע, עירו של גדי ויכמן שנרצח עם בקבוק שבור, לשמוע את דברי המפכ"ל בשבת תרבות, אבל הוא לא הגיע. למה? מה זה משנה. לדנינו, בניגוד לנחקרים אצלו, אין זכות לשמור על שתיקה. הוא חייב לנו תשובות מהירות ויעילות. גם במילים ובעיקר במעשים.

המאבטח של יאיר לפיד 
יאיר לפיד חשף השבוע חבר חדש. מדובר באיש גדול עם שם בעל ניחוח זר. והוא בעיקר אוהב לבלות עם החבר שלו יאיר באירועים ציבוריים גדולים. איך הם מבלים? יאיר נואם, והחבר עומד שלוב ידיים מאחורי כתפו. אם אתם קוראים לזה מאבטח זו בעיה שלכם, כי יאיר קורא לרוסטיק - חבר.
לא ברור מי מאיים על לפיד. אולי זו גם תפאורה, אמצעי ויזואלי שנועד להרגיל אותנו לחשיבותו של היעד המאובטח. אבל בתזמון מרתק, ממש באותו סוף שבוע, ויתרה שלי יחימוביץ על התפאורה שלה – האאודי המפוארת והמשוריינת ששמורה ליו"ר האופוזיציה. במלחמה על הובלת המחנה החברתי, די ברור הדוגמה של מי אטרקטיבית יותר לבוחרים.
לפיד, שכבר בטש בבוץ לקראת המירוץ לכנסת, נתלה לייבוש לשנה וחצי. אבל הנאומים וחוגי הבית שלו מלאים במאזינים. הבאזז הראשוני כבר מאחוריו, אבל לא מן הנמנע שזמן ההתארגנות שקיבל לפיד דווקא יעזור לו לצבור גם כוח פוליטי, ואולי גם קצת ניסיון כפוליטיקאי – מה שלגמרי לא יכול להזיק לו.

 ירון לונדון מאוים
"כל יהודי הגון חייב לחסל את ירון לונדון שעושה בדיוק מה שעשה היטלר" – כך קרא אתר אינטרנט חרדי בסוף השבוע, בתגובה למאמר של לונדון ב"ידיעות אחרונות" שקרא לכווץ את היהדות החרדית. מאוחר יותר הוחלף הפועל "לחסל" ב"לכווץ". המסר נשאר: החברה הישראלית כבר לא נחלקת למרכז מול סקטורים. המרכז התפורר, נשארו רק סקטורים מפולגים ומסוכסכים. בקרוב יתחדש המאבק על גיוס חרדים וכל הסכינים ישלפו. הבאים שיזכו לאיומים כבר לא יוכלו למשוך בכתפיים כמו שעשה לונדון. זה פשוט יהיה מסוכן מדי.

אנשים, ראשון-שלישי בשעה 18:50

>> כל מה שלא ידעתם על אופירה אסייג