הפתיחה המצומצמת של 15 קניונים בלבד בסוף השבוע ודווקא בימי "בלאק פריידי", גרמה לתורי ענק ולהתקהלויות גדולות שמעוררים דאגה בקרב אנשי משרד הבריאות. שר הבריאות יולי אדלשטיין כינס אמש (שבת) דיון בשאלה האם לאור התמונות המדאיגות מהקניונים, יש לשקול מחדש את המשך קיום הפיילוט.

השר להשכלה הגבוהה ולמשאבי המים וחבר קבינט הקורונה, זאב אלקין, הביע דאגה מהנעשה בקניונים וקרא לבחון את הפיילוט מחדש. "אני מאוד מוטרד מהתמונות האלה. אם זה לא ישתנה באופן מיידי ואם הפיילוט לא יעבוד ביום-יומיים הקרובים - כרגע הוא לא עובד, חד משמעית - צריך לעצור אותו", טען השר אלקין, "בטח לא ללכת לפתיחה גורפת. אנחנו במצב מאוד לא יציב, צריכים צעדים מאזנים שיאפשרו לנו לרסן את העלייה בתחלואה. איפה שזה לא עובד, צריכים לחזור אחורה".

ביום רביעי הקרוב תעלה להצבעה במליאה הצעה לפיזור הכנסת וגורמים בכחול לבן קוראים לתמוך בה ולהפיל את הממשלה. לדברי אלקין, הראשונים שייפגעו מבחירות חדשות יהיו חברי כחול לבן. "אין שום היגיון לפרק את הממשלה, אין שום היגיון לפזר את הכנסת", אמר אלקין, "בעיניי מה שכחול לבן עושים זאת התאבדות שיעית בשידור חי. הם מדרדרים את המערכת לבחירות והם הראשונים שיינזקו ממנה".

יש לך חושים פוליטים מחודדים, אתה חושב שזה הולך לפיזור או שהם יירדו מהאולטימטום שלהם?
"בדינמיקה שזה מתנהל כרגע, יש תחושה שכחול לבן לוקחים אותנו בכוח לבחירות. יש עוד זמן להתעשת. גם אם החוק יעבור בקריאה טרומית השבוע, עדיין יהיה זמן להתעשת. אם לא תהיה התעשתות, הכנסת באמת תתפזר".

בסוף מדובר על האם התקציב יאושר בינואר או בפברואר. על דבר כזה גוררים את המדינה לבחירות?
"אנחנו מתקדמים עם התקציב. יש לוח זמנים ברור והולכים לפי לוח הזמנים הזה. אי אפשר לאשר תקציב לא בדצמבר ולא בינואר, הוא עדיין לא עבר את הממשלה. הכנסת צריכה בין חודש וחצי לחודשיים לדון בו. השבוע אמורים להיות דיוני מאקרו. אם כחול לבן לא רוצים בחירות, הם צריכים להצטרף לדיונים על התקציב ובא לציון גואל. אם הם ימשיכו לשים דד-ליינים לא מציאותיים, זה ידרדר את המערכת לבחירות".

איפה אתם טעיתם בהתנהלות שלכם מול כחול לבן?
"יכול להיות שטעינו בעצם החתונה הזאת עם כחול לבן, היא הייתה בלתי אפשרית מלכתחילה. יכול להיות גם שהשיח לא תמיד היה נכון משני הצדדים, גם מהצד שלהם וגם מהצד שלנו. בסוף, בפוליטיקה צריך לראות מה נכון וטוב למדינה ולא להתעסק ב'הוא העליב אותי, אני העלבתי אותו'. את כל סוגיות השיח הייתי שם בצד ומתרכז בעיקר. העיקר הוא שהמדינה צריכה ממשלה מתפקדת ובשביל זה צריך לשנות לחלוטין את דרך ההתנהלות שבה".

אחרי חיסולו של מדען הגרעין האיראני הבכיר, מוחסן פח'ריזאדה, בישראל מעריכים כי תהיה תגובה איראנית. בין האפשרויות שעל הפרק: פגיעה בשגריריות בחוץ לארץ או בקהילות היהודיות, ירי רקטי ואף פגיעה בבכירים ישראלים. "לא אתייחס לאירוע עצמו, הוא מדבר בעד עצמו. לגבי האיומים, אנחנו שומעים את זה פעם בכמה זמן בנסיבות כאלה ואחרות. אנחנו ערוכים לכל איום והאיראנים יודעים שיש מחיר לכל פגיעה בנו", אמר אלקין.