אמש (רביעי) לפנות ערב שיגרו מחבלי החמאס מטחי רקטות כבדים לעבר יישובי הדרום, השפלה וגוש דן. רקטה אחת פגעה ישירות בבניין בשדרות וכעבור דקות ספורות התבררו ממדי האסון: רסיס מהרקטה חדר את קיר הממ"ד שבו שהה באותה עת עידו אביגל בן החמש. הוא נפצע אנושות ומאוחר יותר נקבע מותו. שניים נוספים נפצעו באירוע הזה באורח קשה ובינוני ועוד שלושה באורח קל, כולם פונו לבית החולים.

גל לייבוביץ', דייר הבניין שנפגע בשדרות, שיחזר בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" את שאירע. "כששמעתי את הפיצוץ האדיר של הרקטה, ישר הבנתי שקרה משהו", תיאר לייבוביץ', "אני הייתי בבית לבד, המשפחה והאישה היו אצל השכנים, בממ"ד השני. למרות שפיקוד העורף אומרים לחכות 10 דקות, אחרי כמה שניות יצאתי כבר מהממ"ד כדי לראות מה קורה".

"אחרי שראיתי שהילדים והמשפחה בסדר רצתי למטה וראיתי את חדר המדרגות כולו בדם", המשיך לייבוביץ', "פיניתי שלושה ילדים קטנים עם אמא. הילד שנפטר לא היה קשור בכלל לבלוק הזה, הוא לא גר פה - הוא בא לשחק עם בני הדודים שלו, ולצערי קרה מה שקרה. זה בוקר לא פשוט בכלל, לאבד ילד קטן זאת טרגדיה. שום דבר לא יכול להכין אותך לדבר כזה".

עידו אביגל ז"ל
עידו אביגל ז"ל

לייבוביץ' מתגורר בדירה שנמצאת קומה אחת מתחת לזו שבה אירע האסון: "האירוע קרה קומה מתחתיי, את אותם הרסיסים שהקומה מתחת קיבלה גם אני קיבלתי. אותם חורים בקירות, רק שאצלי זה לא חדר ואצלו כן".

אתה יודע להסביר מה קרה שם, איך הרסיס חדר פנימה?
"אין מקום בטוח באמת, רק אולי אם יש לך בונקר שני מטרים מתחת לאדמה. כנראה שהרסיס עף בזווית מסויימת שאיפשרה לו לפרוץ, עובדה שאותם רסיסים הגיעו גם לממ"ד שלי ולא קרה שום דבר. הרסיס נתקע בתוך החלון של הממ"ד שלי, אבל לא חדר אותו. הוא נעצר ולכן אני ניצלתי. זה עניין של מזל. חוקרים את האירוע הזה".

שדרות הבוקר- הביניין שספג פגיעה ישירה (צילום: החדשות12)
הבניין שספג פגיעה ישירה בשדרות | צילום: החדשות12

איך ממשיכים מכאן אחרי הטרגדיה הזאת?
"הבוקר הזה התחיל אותו הדבר כמו שלושת הבקרים הקודמים, בחמש וחצי-שש היו כבר מטחים לעבר שדרות ואזעקות. זה מצב מאוד קשה, לצערנו אנחנו כבר מתורגלים לזה. מקווה שהמבצע יימשך כמה שיותר כדי להשיג את כוח ההרתעה שוב ואת השקט לאיזור. אנחנו לא רוצים טפטופים יותר, לא רוצים את האטרף הזה כל הזמן. תנו לצה"ל לנצח".