מספר הנדבקים היומי בקורונה ממשיך לעלות, כשבסוף השבוע אומתו 2,435 חיוביים לנגיף. מספר החולים קשה עלה ל-201, מתוכם 31 מונשמים. שיעור המאומתים מסך הבדיקות טיפס ל-2.49%.

הבוקר (ראשון) יצא לדרך המבצע למתן החיסון השלישי. בסוף השבוע 5,000 איש התחסנו במנת הבוסטר, כש-40,000 נוספים קבעו תורים וצפויים להתחסן עוד השבוע. פרופ' חזי לוי, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, קרא הבוקר להיערך לחסן גם בבתי הספר.

"החיסון בבתי הספר מגביר זמינות, מגביר נגישות ומשרת את המטרה", הסביר פרופ' לוי בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "לא נכון לקרוא לזה 'פשע'. נכון לעשות את זה עם הסברה, הסכמת ההורים וליווי ההורים. לא נכריח להתחסן, אבל כן נמליץ לעשות זאת. אני בעד זה".

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר הביע תקווה שאם שיעור המתחסנים יעלה, לא יהיה צורך בסגר נוסף: "מקווה מאוד שבאמצעות החיסונים, התו הירוק ואכיפת הבידוד, נוכל להאט את העלייה במספרים. אנחנו מתחילים לראות עדויות לכך גם בעולם. זן הדלתא לא ייעלם כלעומת שבא בשבוע-שבועיים הקרובים, ולכן יש לקרוא לציבור ללכת להתחסן, גם אלו שצריכים מנה שלישית. עוצמת המוגנות מהנגיף הולכת ויורדת".

"סגר הוא כלי שתמיד נמצא על השולחן, אבל הוא כלי שאתה לא רוצה להשתמש בו", אמר פרופ' לוי, "כולנו מכירים את מוראות הסגר - גם לגבי התלמידים, גם לגבי הכלכלה וגם לגבי המסחר. ספטמבר הוא חודש שאמנם אין בו עבודה, אבל כן אנשים נוהגים לבלות, לצאת ולקנות במהלכו. עצירה של הדברים האלה תביא לנזקים רבים מאוד. נעשה כל מה שניתן, יחד עם הציבור ובהבנה עם הציבור, כדי למנוע עוד סגר".

שר התיירות יואל רזבוזוב קרא לבני ה-60 ומעלה לצאת ולהתחסן במנה השלישית - ואף הביע תמיכה בהורדת גיל החיסון. "אני עומד מאחורי ההחלטה הנכונה לצאת לחיסון שלישי. אנחנו מעלים כך את רמת הנוגדנים אצל אנשים שנפגעים גם אחרי שני חיסונים", הסביר רזבוזוב, "אני חושב שצריכים להוריד את גיל החיסון ולחסן את כל המדינה. זה הדבר היחיד שעובד. מסיכות וחיסונים מצילים אותנו, הדיבור על סגרים הוא לא נכון ופוגע בכלכלה".

"צריכים לנהל שגרת חיים עם הקורונה ולצד הקורונה. החיסונים, המסיכות ואכיפת הבידוד אלה הכלים שיש לנו, עם זה ננצח. צריכים להאמין בזה", המשיך השר רזבוזוב, "אנחנו רואים בדאגה את המספרים שעולים ונזהרים, אבל בסוף צריכים לנהל את המדינה. ההישג הכי גדול של הממשלה הזאת זה שהיא לא ישר מורידה את השאטלר ופוגעת באנשים. בסוף, הפגיעה בכלכלה היא פגיעה באנשים ובחיים שלהם".

מספרי הנדבקים הולכים ועולים. מה המדיניות של הממשלה?
"המדיניות שלנו היא מסכות, חיסונים, בידוד לחוזרים מחו"ל ואכיפת הבידוד. ההחלטה שהמדד יהיה העומס על בתי החולים היא ההחלטה הנכונה. אנשים לא מבינים מה זה חולה קשה, זה יכול להיות גם אחוזי סטורציה של 92, 93, 94. יש כל הזמן תחלופה בחולים הקשים. אנחנו יכולים לעמוד במספרים כרגע, גם במספר המונשמים. בסוף, הפגיעה בכלכלה מובילה לאובדנות. לא מדברים על כמה אנשים התאבדו וכמה משפחות ועסקים נהרסו".

מה לגבי ישראלים שהזמינו טיסות לחו"ל לחודש הבא? לבטל? מה לגבי יוון, מתי תהיה החלטה?
"אני לא אומר לאנשים לבטל תוכניות. הנושא עלה לוועדת החוקה בכנסת, זה תפקידה - לפקח על החלטות הממשלה. זה בדיונים מעמיקים עכשיו, בודקים כמה תחלואה יש ביוון ומהי רמת המחוסנים - ובסוף יקבלו החלטה. אנחנו יודעים מהן המדינות המסוכנות וממש מורידים מהמטוס אנשים שטסו למדינות שיש בהן סכנה להביא לכאן תחלואה. יש מדינות שלגביהן עדיין יש התלבטות וזה הובא לכנסת".

אתה תומך בחיסון ילדים בתוך בתי הספר?
"זאת דילמה. צריכים לחשוב על הפן הפסיכולוגי, על איך ילד ירגיש בתוך בית הספר כשיבואו ויאמרו לו - 'בוא תתחסן', על הלחץ החברתי. אבל, אם נעשה הסברה נכונה ואם גם שאר החיסונים מתרחשים בבית הספר - אז צריך לעשות את זה. יש הגזמה בהתייחסות לשרה יפעת שאשא ביטון, היא מתנהלת שקול. גם לי היו ויכוחים מקצועיים בתוך הקבינט, זה בסדר".