כפיר סויסה, בן טיפוחיו של השר מיקי זוהר ומנכ"ל משרד התרבות והספורט לשעבר, ניצח בסיבוב השני בבחירות לראשות העיר קרית גת ובכך הדיח את ראש העיר המכהן, אבירם דהרי, אחרי 20 שנה בתפקיד.

"היינו ערים כל הלילה. התחושות טובות, יחד עם אחריות כבדה על הכתפיים", תיאר סויסה הבוקר, "זה היה מאוד קשה, קמפיין ארוך של תשעה חודשים, שהגיע לשיאו אחרי הסיבוב הראשון. בשבועיים האלה שבין הסיבוב הראשון לשני, נוהל נגדי קמפיין נגטיבי בצורה מאוד חזקה. אני ניהלתי שיח נקי ומכבד, לא הסכמתי להיגרר לשיח הזה. זה היה לא פשוט, היה קרוב וצמוד, אבל בסופו של דבר ניצחנו, תודה לאל".

"זכיתי לתמיכתו של מיקי זוהר, אבל הריצה שלי הייתה עצמאית. ראש העיר ניצח בפריימריז שהיו באוגוסט והיה צריך לרוץ מהליכוד, אני התמודדתי עצמאית. זה המקום להודות לדהרי, ונמצא את הדרך לעשות את זה, על 20 שנה בתפקיד. הוא עשה הרבה דברים טובים. למרות כל מה שעשו נגדי בשבועיים האחרונים, אני מעריך מאוד את פועלו".

ספר על עצמך, למי שלא מכיר אותך.
"נולדתי וגדלתי בקרית גת. התגוררתי כל חיי בעיר הנפלאה הזו. מכירים אותי מעולמות הספורט, כמי שהיה מנכ"ל קבוצת הכדורסל ולאחרונה מנכ"ל משרד התרבות והספורט. במרוצת השנים האחרונות הייתי גם דירקטור בקרן קיימת לישראל ועשיתי עוד תפקידים ציבוריים".

מה הדבר הראשון שאתה מתכוון לעשות בתפקיד?
"כתבתי תוכניות מפורטות בכל תחום - בתרבות, בפנאי, בחינוך, בביטחון. הדבר המרכזי והבולט בעיניי בקרית גת זה נושא התרבות והפנאי. ביחד עם גורמי מקצוע שאיתם כתבתי את התוכניות, אני מתכוון להפוך את קרית גת לבירת התרבות של הדרום, כדי שאנשים לא יצטרכו לצאת מהעיר בשביל כל פעולה שהם עושים".

יש בעיניך קשר בין תוצאות הבחירות המקומיות לבין מה שנראה אולי בבחירות הכלליות?
"התוצאות של אתמול הוכיחו שאחרי ה-7 באוקטובר אין יותר מקום לקמפיינים של שנאה ולשיסוי ופילוג בינינו. האחדות ניצחה בקרית גת ובעזרת השם תשרור בעיר גם בשנים הקרובות. אני מתכוון להיות ראש העיר של כולם, גם של אלה שלא בחרו בי וגם של אלה שפעלו נגדי. הקמפיין הסתיים. מחר בבוקר מתחילים לעבוד למען כלל התושבים. זה ישליך גם ברמה הארצית. אנשים רוצים יותר את האחדות והקירוב ופחות את הנגטיב והשלילי".

בסוף השבוע פורסם כי במהלך הקמפיין לראשות העיר קרית גת קיבל סויסה 100 אלף שקלים מהמיליארדר ואיש העסקים דיוויד פדרמן. הסכום הוגדר כהלוואה, אך למעשה היווה תמיכה בקמפיין. "ביני לבין דיוויד יש קשר מיוחד וחברות הרבה שנים. הוא כמעט כמו אבא בשבילי. הוא השתתף בחתונתי ואני באירועים שלו. הוא סייע לי בהלוואה שדווחה על פי חוק ועמדה בכל הכללים. אני מצטער בשבילו שהוא היה צריך לעבור את הניסיון לצייר את זה כאילו יש פה משהו אסור. הכל עמד בכללים ודווח על פי חוק למבקר המדינה, עוד בימים הראשונים שההלוואה התקבלה, לפני למעלה משבעה-שמונה חודשים".