למה החולצה של הבנות הרבה יותר קצרה? זה מה ששואלים הורים רבים עם פתיחת שנת הלימודים. מסתבר שגם בגילאי בית הספר היסודי - 6 ומעלה - יש הבדלים בין בנים לבנות בגזרות, אפילו כשמדובר באותה מידת חולצה. אמא לתלמידה שרכשה חולצות לביתה וגילתה את התופעה העלתה לרשת פוסט בנושא, שבעקבותיו התעוררה סערה של ממש.

אחת מאותם הורים זועמים, נעה צידון-אורון, אמרה ל"חי בלילה": "מה חנויות הבגדים מנסות להגיד לילדה – 'את צריכה להיות מקל כדי שהחולצה תשב עליך כמו שצריך?'". מבדיקת התכנית במספר חנויות בגדים, שצולמה במצלמה נסתרת, הסבירו המוכרות בבירור כי הגזרה של הבנות יותר צמודה מזו של הבנים. לנושא נכנסה גם שדולת הנשים, שהודיעה על כוונתה לפעול בעניין.

הטלוויזיה של ישראל: כל מה שצריך לדעת לקראת פיצול ערוץ 2

אז איך מסבירים ברשתות האופנה הגדולות את ההבדלים? מרשת פוקס נמסר כי המידות הן בהתאם לטבלאות המידה הבינלאומיות. "הטבלאות בין בנים ובנות מותאמות למבנה הפיזיולוגי של הילד/ה בהתאמה ומכאן כאמור נובע השוני בין המינים. כל דגם המאושר לייצור ב"פוקס" נמדד מספר פעמים על ילדים משני המינים ומאושר על ידי טכנולוג במחלקה. השוני בטבלאות המידה בין ילד לילדה, זהה לשוני הקיים בטבלאות המידה". מרשת H&M נמסר: "הרשת הינה חברה בינ"ל הפועלת בלמעלה מ-66 שווקים ברחבי העולם. ככזו, מייצרת את הבגדים בהתאמה לסטנדרטים הבינלאומיים הנהוגים בענף האופנה, בכל הנוגע להבדלים בין המינים בכל מחלקות הרשת".

"חי בלילה": ראשון עד שלישי ב-23:25