"ארבע דקות" נולדה מתוך הרצון שלנו, של הצלם אוריאל סיני ושלי, להביא לטלויזיה מוצר שתהיה בו האיכות המיוחדת של פורטרט סטילס. לצלם בוידאו תמונות מוקפדות כמו אלה שמעטרות כתבות במגזין.  תמונות שמאפשרות לצופה להתבונן בהן, לחוות חוויה דומה לזו שאנחנו חווים בזמן שאנחנו קרובים כל כך למרואיין. מאפשרות לצופה להביט בעצמו באיש ובחדר, ולהתרשם ממה שהעין תחליט ששווה מבט נוסף.

אוריאל סיני הוא מצלמי העיתונות המוערכים והבולטים בישראל. עבודותיו מתפרסמות דרך קבע במגזינים החשובים בעולם. שנים שהוא מצלם בסטילס, אבל לאחרונה בשל הטכנולוגיה שמאפשרת לצלם גם בוידאו באמצעות מצלמות DSLR, הוא מוצא את עצמו יותר ויותר מצלם כך. התוצאה היא צילום קולנועי, שמופק למעשה ממצלמת סטילס רגילה. צילום באיכות FULL HD שמביא אל המסך פרטים רבים בתאורה טבעית, וכך מביא את הצופה אל האובייקט -  הכי קרוב שאפשר.

כך נולדה הסדרה "ארבע דקות". מפגש של שני עיתונאים שאחד מהם הוא במאי דוקומנטרי והשני צלם. עורך התוכנית עובדה אייל גונן ביקש שנחשוב על סדרה של כתבות. הוא גם הגדיר את סדר הזמן. ארבע דקות- לא יותר, בהתחלה ניסינו להתמרד, לא רצינו להתחייב, אחר כך התאהבנו בעצמנו בכוחו של הקליפ הקצר – הרבה בזכות תרומתו של עורך הווידאו אייל דורי שהוסיף לתמונות מוזיקה ונשמה.

כשניסינו לחשוב על האנשים שנרצה לצלם, שמעון פרס היה הראשון שחשבנו עליו. רצינו לצלם אותו בבוקר. לפני שמתחיל הלו"ז הרשמי, כשפרס אוכל את ארוחת הבוקר שלו וקורא את העיתונים בלשכה. כך הגענו לבית הנשיא, וכך גם התחלנו לדבר. כשיצאנו מהמשכן אחרי כמה שעות של צילומים לא התאפקנו והסתכלנו בחומרי הגלם. הרגשנו שהיינו קרובים יותר מאי פעם, לאיש שהוא יותר מהכל סמל. שהפנים שלו הם כמו תבליט נוף, נוף שכולנו גדלנו עליו.

ארבע דקות
במאי: בן שני.
צלם: אוריאל סיני.
עורך וידאו: אייל דורי.
מקליט: עמוס ציפורי.
עוזר צלם: שרבן לופו.
מעצבת גרפית: מאיה שחר.
עורך אונליין: סטיב סבן.

>> עוד ב-4 דקות

>> כל כתבות עובדה