אביהו בן נון, הטייס המיתולוגי ומפקד חיל האוויר לשעבר, נמצא בימים אלה בעיצומו של הקרב הקשה ביותר בחייו. הכל התחיל כשהרגיש לראשונה רעידות לא מוסברות בגופו, אך לא ייחס לכך חשיבות רבה. לאחר שלא הצליח להסביר לעצמו את פשר הרעידות שהפריעו לו בשגרת יומו פנה לרופא, ומנהל המחלקה הנורולוגית בתל השומר בישר לו שהוא סובל ממחלת הפרקינסון.

אביהו בן נון הוביל את אחד המבנים הראשונים במלחמת ששת הימים, קלט את הפנטומים הראשונים בחיל האוויר, היה בין מפקדי מבצע אנטבה והפצצת הכור העיראקי, הטיס עולים במבצע שלמה והיה במשך ארבע שנים וחצי מפקד חיל האוויר שהצליח להישאר נערץ ומיתולוגי גם כשהחיל וצה"ל הפכו לקצת פחות.

מכל המלחמות והקרבות בהם השתתף הטייס המהולל זהו המאבק הכי קשה, שאותו הוא מנהל כבר 15 שנים - מאבק שלא מנצחים בו, פרק חדש בחיים איתו צרך להתמודד. אביהו עדיין מנהל שגרת חיים פעלתנית ומקפיד על פעילות ספורטיבית, נוטל תרופות ולא מוותר לעצמו בשום דבר.

אביהו בן נון לוקח את בן שני למטס הצדעה בין תחנות חייו וספק אם יש מישהו שמתאים יותר לפוסטר של חיל האוויר הישראלי. הוא הצליח גם במקום שבו קצינים אחרים כשלו. אחרי שפשט את המדים, בן נון הפך לאחד המנהלים המצליחים במשק.
ואז, כשהוא בשיא הצלחתו בחברת הרכב UMI, גילה שהוא חולה בפרקינסון. הוא מתעקש לנהל את המחלה כמו שטס וכמו שפיקד על חיל האוויר - בקור רוח, ובלי להביט לאחור. וזה כולל מסעות ג'יפים בהימלאיה וטיולים בקוטב הדרומי.

בישראל חיים כיום כ- 20,000 חולי פרקינסון, כ- 1200 מהם חברים ב*עמותת פרקינסון ישראל". העמותה משמשת כמרכז מידע על המחלה ודרכי ההתמודדות עם תופעותיה. העמותה מקיימת מפגשים בנושא ההתמודדות עם המחלה, קבוצות תמיכה, הרצאות מקצועיות, סמינרים וטיולים ומסבסדת פעילות גופנית חיונית. כמו כן, לצד העמותה פועלת ועדת רופאים מייעצת, המורכבת מטובי הנוירולוגים בארץ. חברי הנהלת העמותה ופעיליה מבצעים כולם את תפקידם בהתנדבות.

להצטרפות לעמותה או להתנדבות בה: www.parkinson.org.il, 077-4181900

עוד בעובדה: איך זה שפליט אחד | מקלדת קטנה ומטריפה | כל כתבות עובדה