עוד הוכחה לכך שישראל הפכה למעצמת קרוזים: היום פורסמה בלונדון רשימות המועמדים ב-Seatrade Cruise Awards, התחרות היוקרתית בעולם בתחום תעשיית הקרוזים, אשר מחלקת מידי שנה פרסים במספר קטגוריות. בתוך כך, אחד משלושת המועמדים הסופיים בקטגוריית "יעד הקרוזים של השנה" הוא חיפה. על המקום הראשון לצד חיפה, מתמודדות המבורג (גרמניה) וערב הסעודית שמשקיעה מאות מיליוני דולרים בקידום הקרוזים.

> הקרוזים הפכו לטרנד הכי גדול בארץ

פאנל של עשרות שופטים בוחן מאות מועמדויות בכל קטגוריה, ובוחר לבסוף שלושה מועמדים סופיים בכל קטגוריה, כאשר אחד מתוכם, נבחר לקבלת הפרס בטקס יוקרתי המתקיים מידי שנה בחודש ספטמבר. הזוכה יוכרז השנה בטקס מיוחד שיתקיים בהמבורג (גרמניה).

על פי פאנל המומחים, חיפה עברה מהפיכה של ממש כיעד קרוזים בשנים 2022-2023 והיא אחד מהיעדים הצומחים בעולם בתחום הקרוזים בעידן שאחרי מגיפת הקורונה. בסך הכל השלים נמל חיפה עליה של מאות אחוזים בכמות הנוסעים והתיירים הפוקדים את הנמל ביחס לשנים 2018-2019 שלפני הקורונה. מכ-28,000 תיירים שהגיעו באוניות ב-2018 יגיעו השנה לחיפה כ-250,000 תיירים.

נמל חיפה (צילום: באדיבות נמל חיפה)
צילום: באדיבות נמל חיפה

בנוסף, לעומת 51,000 נוסעים שעלו על הפלגות שיוצאות מנמל חיפה ב-2018, יעשו זאת השנה כ-215,000 נוסעים. בסך הכל יגיעו לחיפה השנה כ-235 אוניות השייכות ל-31 חברות קרוזים שונות. 10 מתוכן הכריזו על נמל חיפה כנמל בית השנה.

מבין הזוכים בפרס היוקרתי בקטגוריית יעד השנה בשנים האחרונות נמצאים ענקי קרוזים דוגמת דובאי (2018), הים הבלטי (2019), ברבדוס (2020), סאות׳המפטון (2021) ודרום איטליה (2022).

"מדובר בכבוד גדול לנמל חיפה, לעיר חיפה, ולמדינת ישראל", אומר אודי שרון, מנכ״ל נמל חיפה. "מאות אלפי הנוסעים והתיירים שזוכים להיכנס לחיפה דרך הים תורמים תרומה כלכלית אדירה למדינה. העובדה שנמל חיפה מייצג את העיר ואת ישראל מדגישה את המאמצים וההשקעה של הנמל לקידום התיירות לישראל בכלל ולחיפה בפרט. כולי תקווה שההכרה העולמית בחיפה כאחד משלושת יעדי הקרוזים של השנה בעולם, תעודד גורמים נוספים בישראל לאמץ לחיקם את תעשיית הקרוזים, שרק עושה את צעדיה הראשונים למימוש הפוטנציאל".