10 ק"מ מכרתים התעוררה תקלה, אילוסטרציה (צילום: מנו ספנות)
"מה היה קורה אם מחר בבוקר היינו מגיעות לנמל חיפה?" | צילום: מנו ספנות
שיט התענוגות שהפך לסיוט, אפקט הדומינו: רק כמה שעות אחרי שפורסם בחדשות 2 על הספינה "גולדן איריס" של מנו ספנות, שנתקעה בלב ים אמש (רביעי) למשך 5 שעות בשל תקלה במערכת החשמל, כעת מסתבר שיש מי שגם שנתקע בארץ בעקבות המקרה. גל וסשה, זוג חברות שהיו אמורות לצאת מחר (שישי) בבוקר להפלגה עם אותה ספינה בדיוק, גילו במקרה כי השיט שלהן בוטל ולטענתן, אף אחד מהחברה עדיין לא טרח להודיע להן על כך.

"היינו אמורות להפליג מחר עם האנייה "גולדן איריס" לקפריסין, הפלגה קצרה משישי עד ראשון שקנינו בגרופון במחיר של כ-1,000 שקלים", מספרת גל. "הכל היה טוב ויפה, עד שנתקלנו הבוקר ב- mako בכתבה על האנייה בה היינו אמורות לשוט, שנתקעה אמש בלב ים. מיד הרמנו את הטלפון והתחלנו לרדוף אחרי מנו ספנות".

>> גם אתם רוצים לדווח לנו בזמן אמת? היכנסו לאפליקציית סקופר

גל פנתה לנציג החברה דרך מספר הטלפון שהיה כתוב באתר, אך אז הסתבר לה שכלל לא מדובר בנציג כי אם בשירות הודעות. "שאלתי את הנציג אם השיט בוטל והוא ענה לי: 'נו בוודאי שההפלגה התבטלה, אין אנייה - איך את רוצה להפליג?'. אחרי שנרגעתי מהתשובה הלא נעימה, ביררתי איתו אם מישהו ב'מנו ספנות' חשב להודיע לנו על ביטול הנופש, אך הוא ענה כי יש נציגים ספציפיים שחוזרים לנוסעים והוא רק חלק משירות הודעות. וכשניסיתי לברר מתי הם יואילו בטובם לחזור אלינו הוא  אמר שביומיים הקרובים". גל, שהייתה המומה לנוכח תשובתו של הנציג, ביקשה לדעת מה היה קורה אילו הן לא היו מתקשרות ומגלות בעצמן שהשיט בוטל, ואפילו מגיעות לנמל מחר בבוקר. אך הנציג, כאמור, היה רק איש 'שירות הודעות'.

900 נוסעים שהפלגתם בוטלה

בהיעדר תשובה רשמית מספרת, ובתחושה של חוסר ידיעה גם חברתה של גל, סשה, טלפנה לנציגי 'מנו ספנות' כדי להבין מה איפה עומדת החופשה לה חיכתה כל כך הרבה זמן.  "שאלתי את הנציגה למה גילינו את הביטול רק דרך הכתבה ב- mako ואף אחד לא הוציא הודעה מסודרת או התקשר והודיע לנו", היא מספרת, "אך גם הפעם נאמר לי כי יחזור אליי נציג ובעצם לא קיבלתי אף תשובה".

"תקלות קורות ואנחנו מבינות ומקבלות את זה, אבל דרך הטיפול בבעיה פשוט שערורייתית. למה אחרי ששילמנו את הכסף, כך מתייחסים אלינו? אנחנו חיילות משוחררות שעובדות במשמרות, אז גם ביטלנו את כל המשמרות שלנו לסופ"ש הקרוב, ביקשנו מאנשים שיחליפו אותנו, וכעת אנחנו גם מפסידות כסף על ימי החופש וגם התבטלה לנו החופשה. האם לא מגיע לנו היחס הראוי כלקוחות מן המניין?".

אל סשה וגל מצטרפים עוד קרוב ל-900 נוסעים שההפלגה ששלהם בוטלה עקב התקלה הטכנית בספינה "גולדן איריס". ממנו ספנות נמסר:
"ההפלגה בוטלה כי האנייה תגיע רק מחר מאוחר לנמל חיפה - עקב התקלה שנגרמה לה במערכת החשמל. עשינו את מירב המאמצים להודיע לכל הנוסעים כי השיט לא יתקיים ואנחנו בשלבי סיום של התהליך. הנוסעים יוכלו לבחור כפיצוי בהפלגה באחד מסופי השבוע הקרובים".

>> גם אתם רוצים לדווח לנו בזמן אמת? היכנסו לאפליקציית סקופר