שיבושים מחר בכל שדות התעופה (צילום: עזרי עמרם, חדשות 2)
יותר מזוודות נוסעים נותרות מאחור. נתב"ג | צילום: עזרי עמרם, חדשות 2

עלייה ממוצעת של 10% במספר המזוודות שלא מגיעות בזמן לטיסות אשר ממריאות מנתב"ג, בגלל המערכת החדשה HBS לבדיקה ביטחונית של המזוודות באופן אוטומטי - כך מתלוננים מנהלי חברות תעופה בנתב"ג. 
ל–TheMarker נודע כי הנושא אף עלה בישיבת פורום פנימית של נציגי חברות התעופה שפועלות בישראל.

המערכת החדשה נכנסה לשימוש לפני כחודש ומאז ניכרת לדברי מנהלי חברות תעופה שביקשו שלא להזדהות, גידול במספר מזוודות הנוסעים שלא ניתן להעלות בזמן על הטיסות אשר ממריאות מנתב"ג. המשמעות המעשית היא שיותר מזוודות נוסעים נותרות מאחור וחל עיכוב במסירתן לנוסעים ביעדיהם בחו"ל.

במספר מקרים אף התאחרו טיסות, איבדו עקב כך את אישור המראתן ונאלצו להמתין שעות אחר כך לקבלת אישור חדש. לדברי המנהלים, התופעה נגרמת בגלל שיטת הבדיקה הביטחונית החדשה בנתב"ג, לפיה כל המזוודות נשלחות לשיקוף במכונות שמוצבות במרתף אולם טרמינל 3. הצ'ק אין לטיסות נסגר שעה לפני מועד ההמראה ובגלל הבדיקה הביטחונית החדשה, לא כל מזוודות הנוסעים מגיעות בזמן, כדי שניתן יהיה להעלותן בזמן לפני מועד המראת המטוס מנתב"ג.

לדבריהם, ייתכן שמדובר "בחבלי לידה", כהגדרתם בהפעלתה של המערכת החדשה וכי הם מאמינים, כי בהמשך ניתן יהיה למצוא פתרון לבעיה.

>> עוד בערוץ החופש
מצאנו מפלים שנראים כאילו הם מהאגדות
לחלום תמיד אפשר: חופשה מפנקת באי פרטי בפיג'י
פסח של טיולים: כל ההמלצות לחג מלא פעילויות

מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בתגובה: "החל מ–9 במארס מופעלת בנתב"ג מערכת בידוק טכנולוגית אוטומטית - HBS. הפעלת מערכות טכנולוגיות בסדר גודל שכזה, מבוצעת תוך הליכים רציפים של התאמות והסתגלות מצד כלל הגורמים הנהנים מביצועי המערכת. ביצועי המערכת נמדדים כל העת כאשר רש"ת מטפלת בנמרצות ביחד עם הגורמים הרלווונטיים להקטנת מספר המזוודות שלא מגיעות לטיסה. רש"ת שבה ומבקשת מציבור הנוסעים, שלא לנעול את מזוודותיהם לצורך הבדיקה הביטחונית".

* הכתבה עלתה ב- TheMarker

>> נפתח מתחם הרוכלים החדש באילת
>> תושבי ג'סר אל זרקא משיקים ביישוב שביל אלטרנטיבי לשביל ישראל