מקום לרגליים במטוס (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
סלח לי, אני מחוץ | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
כשזה נוגע לטיסות, בעיקר ארוכות, רצוי וכדאי לשבת ליד מישהו שמסתדרים איתו שכן אם לא, העניין של הנעת הכסא לאחור או תפיסת משענת המושב יכולה להוביל למרמור ולעיתים אף לריב. כך קרה בטיסה של יונייטד איירליינס שנאלצה לנחות מחצית הדרך לפני הגעתה ליעד בשל ריב שפרץ בין שני נוסעים כשנוסע אחד השתמש במגן ברך, גאדג’ט שעולה 22 דולר, אשר מתחבר למגש האוכל של הנוסע ומונע מהאדם לפניו להניע את מושבו לאחור.

מנהל התעופה הפדרלית מאפשר לכל חברת תעופה להחליט האם מותר להשתמש בגאדג’ט בטיסה שלה ובמקרה של יונייטד איירליינס כמו כל יתר חברות התעופה האמריקאיות, הגאדג’ט מותר לשימוש. עם זאת חברות Spirit Airlines ו- Allegiant Air מוציאות את מנגנוני השכיבה מחוץ למושבים שלהם כך שהמושב תמיד יוצב כלפי מעלה.

המריבה פרצה בטיסה של יונייטד מספר 1462 מניוארק בניו ג'רזי לדנבר והובילה לכך שהמטוס נאלץ לבצע נחיתה בשדה התעופה O’Hare בשיקגו, זאת על פי דובר אבטחת התחבורה, רוס פיינשטיין. משטרת שיקגו וקצינים מטעם אבטחת התחבורה שוחחו עם הנוסעים, גבר ואישה, שניהם בגיל 48, ו"קבעו שמדובר בסוגיית שירות לקוחות", סיפר פיינשטיין על פי הדיווח של Business Insider. מטעם אבטחת התחבורה סירבו לציין את שמם של הנוסעים.

knee defender
גאדג'ט המריבה

מנע מהאישה לפניו להוריד את מושבה כשהוא משתמש במחשב שלו

הריב החל כשנוסע שישב במושב האמצעי בשורה 12 השתמש בגאדג’ט של מגן הברכיים כדי למנוע מהאישה לפניו להוריד את המושב שלה בזמן שהוא השתמש במחשב הנייד שלו. דייל ביקש ממנו להסיר את המחשב והוא סירב. האישה שישבה לפניו אז קמה, הסתובבה וזרקה כוס מים לעברו, סיפר נציג אכיפת חוק במטוס שביקש להישאר אנונימי משום שאסור לו לדבר עם התקשורת. אז הוחלט להנחית את המטוס בשיקגו ולהמשיך בלי שני הנוסעים לדנבר. המטוס לבסוף הגיע ליעדו באיחור של שעה ו-38 דקות, זאת על פי האתר של חברת התעופה.

מנהל התעופה הפדרלית יוכל לדרוש משני הנוסעים הלא ממושמעים קנס של עד 25,000 דולר. במקרה הזה השניים לא נאסרו כפי שדיווח דובר שדה התעופה, גרג קאנינגהאם. שני הנוסעים ישבו במחלקת תיירים פלוס של יונייטד, חלק במטוס שיש בו עוד 10 ס"מ נוספים של מקום לרגליים מאשר יתר היושבים במחלקת תיירים. פינוק או טענה הגיונית? תחליטו אתם.

עוד ב-mako חופש: