בחור עצוב (צילום: goldenKB, Istock)
כישלון. אפשר להתמודד, צריך לדעת איך | צילום: goldenKB, Istock

לא נעים אבל לא נורא: כישלון זה חלק מהחיים, לא תמיד הולך וצריך לדעת גם איך ליפול, ולקום שוב על הרגליים, אבל לא לכולנו זה כל כך פשוט: האם גם אתם מתביישים בכישלונות שלכם, מתקשים לדבר עליהם ואולי אפילו נמנעים מפעולה כדי להימנע ממצב של חוסר הצלחה, או שאולי אתם דווקא מצליחים ללמוד מהמצב ולהוציא ממנו תועלת? דר' אייל דורון והנוירופסיכולוגית שירה זפט הכינו עבורכם את השאלון הבא:

המסלול המהיר: כך תתמודדו עם כישלון

אל תפחדו: אף אחד לא אוהב להיכשל אבל נסו לא לתת לפחד לשתק אתכם. פחד מכישלון הוא אחד הגורמים המעכבים ביותר בכל התחומים, הוא חוסם את היצירתיות ואת חופש הפעולה. דעו שהדרך הטובה ביותר להתגבר על חרדה זו היא ליצור מצב שבו אתה חושף באופן מבוקר כישלון שלך לאדם אחר, תחושות הבושה והחרדה יעלמו בהדרגה כשתגלהשמעריכים אותך גם במקומות בהם אתה לא מוכשר.

תגדירו "כישלון": הפסיקו למדוד את המעשים שלכם במונחים של "עד כמה הצלחתי בביצוע המשימה?", ויותר במונחים של "האם העזתי ולא פחדתי לנסות?" או "האם באמת עשיתי את כל שביכולתי בהתחשב במצב?"

תעזרו בכישלון: זכרו שכישלון, מעבר לכך שהוא חלק אינטגרלי מהחיים, יכול להיות גם חוויה מעצבת. כשההערכה העצמית שלכם יציבה מספיק יש לכם חופש פעולה להתרכז במטרותיכם ובדרכים הנכונות להשיגן. מי שאתם ומה שאתם שווים לא מורכב רק מהצלחותיכם וכישלונותיכם.

>>איך להצליח בשישה שיעורים: כל הכללים מהתכנית במקום אחד

>>האם אתם בעבודה המתאימה? בחנו את עצמכם

>>והאם אתם מגדלים את הילדים שלכם להצלחה? בואו לגלות

>>רוצים לדעת עוד על הצלחה? הצטרפו לעמוד של אייל דורון