>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

סטודנטים מהמחלקה לעיצוב גרפי – תקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה מצטרפים למלחמה בסטיגמה ומציגים בימים אלה קמפיינים עבור הוועד למלחמה באיידס.

שני לימור (צילום: שני חשמונאי, לימור קישינבסקי)
עבודתו של שני חשמונאי ולימור קישינבסקי | צילום: שני חשמונאי, לימור קישינבסקי


בניגוד למרבית הקמפיינים הקשורים לאיידס , שעסקו עד היום בהדגשת החשיבות של מין מוגן, עידוד בדיקות לגילוי מוקדם וב-'אנטי סטיגמה' - מאבק נגד הרתיעה החברתית מפני נשאי הנגיף, הקמפיינים שמציגים הסטודנטים תוקפים את הסטיגמה מזווית חדשה ופונים לקהל יעד לא צפוי: הנשאים עצמם.

המטרה: להגיע לליבם של הנשאים

לנוכח החשש מתגובות הסביבה, אנשים רבים החיים עם HIV משקיעים משאבים נפשיים עצומים בשמירה על הסוד. הקריאה לשתף את סטאטוס ה-HIV עם המעגל הקרוב, נשענת לא רק על כך שזה יקל על ההתמודדות האישית אלא גם על ההנחה שזה יעזור לקלף עוד שכבה מחומות הסטיגמה. ככל שיותר נשאים ייחשפו בפני סביבתם הקרובה, כך תפחת גם הרתיעה הציבורית מאנשים שחיים עם הנגיף.

חשוב להדגיש כי הפנייה לחיוביים לצאת מארון הנשאות בפני המעגל הקרוב, נעשית מתוך הבנה כי לכל אדם יש את הזכות הבסיסית לבחור מתי הוא מספר, ולמי.

לינור קרן (צילום: לינור מגל, קרן אוסי)
עבודתן של לינור מגל וקרן אוסי | צילום: לינור מגל, קרן אוסי

>> "אין לי זמן להיות נשא" – טור אישי של רמי גרשוני

הקמפיינים נוצרו במסגרת קורס פרסום של שנה ד' בהנחיית אורן ורמוס. הסטודנטים נדרשו להציע פתרונות לקמפיין דל עלויות, הכולל מדיה קונבנציונלית, אך גם מדיה מקורית ויוצאת דופן, שתשיג בולטות ואהדה ותמשוך תשומת לב.

"הכאב העיקרי של נשאי HIV כיום הוא לא הנגיף, אלא הסטיגמה החברתית" אומר ורמוס. "גייסתי את הסטודנטים להציג הצעות לקמפיין הפונה לנשאים וקורא להם להיחשף. ככל שנשאים יפסיקו להתבייש ולהסתתר, כך תפחת הרתיעה, והם יזכו לתמיכה שהם כל כך זקוקים וראויים לה. אני מזמין אתכם להתרשם מהתוצאות".

אור אורן קמפיין ויצו איידס (צילום: אור וולף, אורן אקריש, יעל מזרחי)
עבודתם של אור וולף, אורן אקריש, יעל מזרחי | צילום: אור וולף, אורן אקריש, יעל מזרחי

העבודות יוצגו במרכז הגאה בגן מאיר

"לפני הכול, אני מודה לאורן ולמרכז האקדמי ויצו על היוזמה", אמר יונתן קרני, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס. "אני מברך את הסטודנטים על המחויבות העמוקה שהביעו כלפי הנושא. חלק מהעבודות הצליחו לפצח את המטלה ברגישות רבה ובכך נתנו במה ראויה לנושא שלא מרבים לדבר עליו".

אירוע הצגת ושיפוט הקמפיינים יתקיים ביום ג' 7.2.12 החל בשעה 16:00 במרכז הגאה, גן מאיר, תל אביב בהשתתפות יונתן קרני ואנשי פרסום שונים, בהם: עמית גל, שמלווה את הפעילות הפרסומית של הוועד כבר למעלה מחצי עשור בשלמור אבנון עמיחי, יונתן סטירין, סמנכ"ל קריאייטיב באדלר חומסקי, טרי שרויאר, ראש המחלקה לעיצוב גרפי – תקשורת חזותית בויצו חיפה והסטודנטים כמובן.

לאחר מפגש השיפוט יוצגו העבודות במרכז הגאה עד למחרת - יום 8.2.12 בערב. מבחר מהבאנרים שעיצבו הסטודנטים כחלק מהקמפיין יעלו לאוויר באתר ההיכרויות "אטרף". בנוסף, העבודות יועלו לאתר הוועד למלחמה באיידס, שם יתאפשר לגולשים לדרג אותן.

>> קמפיין חדש של הוועד למלחמה איידס: נלחמים בסטיגמה

>> 20 שנה למותו של פרדי מרקורי: סיפור האהבה הגדול נחשף

>> היכנסו ותיהנו מכתבות נוספות בערוץ הגאווה