איך יודעים שאנחנו כבר בחודש יוני? רשימת השמות הפופולריים של מאי כבר איתנו, וכמו כל חודש מבחינתנו מדובר בלא פחות מסיבה למסיבה. אז איך חוגגים? כמו שאנחנו אוהבים - עם רשימת עשרת השמות האהובים ביותר על גולשי mako בחודש מאי החולף. אה כן, ויש לנו גם חמישייה חדשה שכדאי לשים לב אליה יותר.

  1. איתי
    אין מה לעשות, עובדה זו עובדה, וכשאתם אוהבים אתם אוהבים - השם איתי ממשיך איתנו במקום הראשון ואין לנו בעיה עם זה. מקור השם איתי הוא בתנ"ך שם נזכרים שתי דמויות שנקראות בשם זה. אחת מהן היא איתי הגִתי שמוזכר בספר שמואל ב' כמי שהלך אחרי דוד המלך והאמין בו, והשנייה איתי בן-ריבי – גם הוא אחד מגיבוריו של דוד המלך. יש הנותנים לשם איתי ראשי תיבות של "ארץ ישראל, תורת ישראל" וכן "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". השם מדורג כבר כמה שנים ברציפות במקומות הראשונים בדירוג השמות שניתנו לזכרים יהודים.

  2. אריאל
    השם אריאל מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו-"אל", כלומר - העצמת האל וייחוס ערכים של אומץ, גבורה, שליטה וכוח.


  3. אימרי
    אולי זה האיום שלנו מהפעם הקודמת, אבל אחרי אינספור חודשים בראש הפסגה, השם אימרי ירד למקום השני. למי שעדיין לא הספיק להתעדכן - השם אימרי מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה כשמו של אבי זכור, אחד מבוני החומה המחודשת של ירושלים. מקורו ככל הנראה בקיצור השם אמריהו.

  4. עומר
    המקור לשם עומר הוא מהתנ"ך, שם הוא מופיע ככינוי לקבוצת שיבולים שנקצרה ונכרכה יחדיו (אלומה). כמו כן, התקופה בין חג הפסח לחג השבועות נקראת ספירת העומר. עומר הוא גם שמו של יישוב ומועצה מקומית בדרום הארץ.


  5. נועה
    המקור של השם נועה הוא בתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מחמש בנות צלופחד שביקשו באופן חריג לרשת את נחלתו מכיוון שלא היו לו בנים. ניתן לכתוב את השם גם בכתיב חסר - נעה.

  6. ארייה
    הופה הופה! מי זה שומר על המקום המכובד בעשירייה בזכות הכתבה שעשינו עליו? תרשו לנו לזקוף את זה לזכותנו, כי אין לנו יותר מדי זכויות חוץ מזה. השם אריָה מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה אריה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה או באורטוריה, בליווי כלי. השם מזכיר מילה עברית קרובה מענף החקלאות, אֲרִיָּה, ופירושה הוא לקיטה ואיסוף של פירות, בעיקר תאנים (אָרָה תאנים, עשבים, דבש = קטף, אסף, תלש).

  7. נועם
    השם נועם מופיע בספר משלי בתנ"ך כביטוי לדרך התנהגות. הפירוש המילולי של השם הוא התנהגות נעימה, נינוחה ואדיבה. את השם נועם אפשר לכתוב גם בלי האות ו' - נעם.
  8. אופיר
    השם אופיר מוזכר בתנ"ך גם כאחד מצאצאיו של שם (בנו של נוח) המוזכר בספר דברי הימים וגם כשמה של ארץ ממנה יובאו לארץ ישראל זהב ואוצרות טבע על ידי עבדיהם של שלמה המלך ומלך צור. 

  9. יהלי
    השם יהלי יכול להתפרש בשני מובנים. הראשון כנגזרת של השם "יהל": יהל לי, מפיץ האור שלי. המובן השני הוא צירוף של המילים "יה" ו-"לי", כלומר -האל למעני או האל שלי.
     
  10. ריי
    לשם ריי יש כמה משמעויות שונות בשפות שונות. בשפה היפנית משמעותו היא קידה, בשפה הספרדית משמעותו היא מלך, ולפי הקבלה מדובר באחד משמותיו של האל וראשי תיבות של "רחמיך יקדמוני יום".

החמישייה: השמות שפספסתם וכדאי לשים אליהם לב

ואיך אפשר לסיים את הכתבה בלי הפינה בה אנו מסבים את תשומת ליבכם לשמות פופולריים שאולי פספסתם בין מאות השמות במאגר השמות הגדול שלנו. והפעם עם חמישייה שתביא לכם את הקיץ, מוכנים?

דבורההשם דבורה מגיע אלינו מספר שופטים בתנ"ך והוא שמה של דבורה הנביאה, אחת משבע הנביאות ומהמנהיגים שהושיעו את ישראל באותה תקופה. את כהונתה היא חלקה עם ברק בן אבינועם. דבורה הוא גם שמו של חרק ממשפחת הדבוראים הניזון מצוף הנמצא בפרחים.

אלרועיהשם אלרועי מגיע מהשפה העברית והוא מורכב מצירוף של המילים "אל" ו-"רועי", כלומר - האל הוא הרועה והמנהיג שלי ואני הולך בדרכיו.

שרונההשם שרונה מגיע אלינו מהשפה העברית והוא הטיית נקבה של השם שרון - שמו של אחד האזורים במרכז הארץ הידוע כבעל אדמות פוריות לחקלאות ולפרדסים. בשפה האכדית פירוש המילה שרון הוא יער. 

פארהמשמעות המילולית של השם פאר היא יופי, הדר, הוד מעבר לרמה הרגילה. הורים הבוחרים בשם פאר לילדיהם רוצים להעניק להם ערכים של נשיאת חן, יופי, הדר, אצילות ואישיות ייחודית ומוערכת. 

תלמההמקור לשם תלמה הוא בשפה העברית והוא נגזרת נקבה של המילה תלם שמשמעותה מסלול, שביל, דרך מקובלת. תלם בעולם החקלאות הוא גם שמו של חריץ חרוש באדמה.