מצלמת פייסבוק, חדשה ומעוררת מחלוקת בשם FaceDeals מזהה פנים של אנשים ועל סמך התמונה, מחברת אותם לפרופיל שלהם ברשת החברתית. המטרה: להציע דילים הכי משתלמים על סמך תחומי העניין באופן אוטומטי ומבלי שיצטרכו לעשות דבר.
בסרטון ההדגמה (שנמצא בהמשך) ניתן לראות כיצד בליינים שנכנסים לבר מקבלים משקאות מוזלים באופן אוטומטי אחרי שזוהו במצלמת הפייס-דילז שמותקנת בכניסה לפאב.
"מנגנון הצ'ק אין של פייסבוק ובכלל הוא כלי חזק עבור בעלי עסקים שרוצים לתת הטבות מיוחדות ללקוחות הנאמנים שלהם", מסבירים בסוכנות הפרסום האמריקאית Redpepper, שאחראית על הרעיון ומוסיפים: "בינתיים מעט מאוד עסקים ואפילו פחות מזה לקוחות מבינים את הכוח של הכלי הזה". המצלמה המיוחדת, מורצת כרגע כפיילוט במספר בתי עסק בנאשוויל, שם ממוקמת הסוכנות.
מלבד היתרון הברור של קבלת דילים ייחודיים ומותאמים בקלות, המצלמה והשיטה בכלל, מעלות מספר שאלות הקשורות לפרטיות המשתמשים. בסוכנות מרגיעים ומסבירים כי התוכנה תזהה רק אנשים שנרשמו באופן מודע לשירות דרך חשבון הפייסבוק שלהם, הורידו את האפליקציה הייעודית ומוכנים לקבל את הדילים המיוחדים ולא כל בן אדם שנכנס לחנות, לפאב או לכל בית עסק אחר שיתקין את המצלמה. עם זאת, היכולת של המצלמה לזהות את פניו של המשתמש מעוררת חשד ודאגה.
נזכיר כי ביוני האחרון, פייסבוק רכשה את הסאטרט אפ הישראלי פייס.קום, גם אז המהלך עורר לא מעט חששות, כיון שמדובר בחברה שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי פנים. אז, כולם תהו מה פייסבוק מתכננת לעשות עם הטכנולוגיה הישראלית.
צפו בסרטון ההדגמה:
>> צפו: אייפון 4S מול הגלקסי S3 - עכשיו במבחן הגרירה
>> וגם: אולי תתקשר? הסרטון שעשה למעלה מ-5 מיליון צפיות ביומיים