האש הגדולה שאוחזת בעיר מומבאי בהודו החלה, על פי החשד, אתמול לפנות ערב בשעון המקומי. המשטרה ההודית סבורה שחולייה של כ-25 טרוריסטים הגיעה עמוסה בכלי נשק וחומרי נפץ לנמל בדרום העיר, על סירת דיג תמימה. ה"דיקאן מוג'הידין", הם מכנים את עצמם, בהודעה שבה לקחו אחריות על ההתקפות.

מהסירה הם ירדו, עוד לא ברור איך הצליחו לסחוב את הכמות האדירה של הנשקים וחומרי הנפץ שראינו מתפוצצים ביממה האחרונה, והתפזרו לזירות השונות שכמובן תוכננו מראש. בצילומים בלעדיים של רשת "טיימס נאוו" ההודית נראים שניים מחברי החוליה, שנתפסו במצלמת האבטחה של בית החולים עליו השתלטו אתמול.

בתמונות סטילס שהצליחו לצלם מתוך בתי המלון שבשליטת הטרוריסטים, נשקפות פניו של אחד מהם - צעיר, נושא עליו מין תיק כחול ולבוש דווקא בסוודר של חברת "ורסצ'ה" היוקרתית.

מאות סקרנים סביב "בית נרימאן"

בשעות האחרונות נמשכת הלחימה במומבאי. למרות שבמלון טאג', עליו השתלטו אתמול המחבלים, הועברו האזרחים למקום בטוח, עדיין נשמעים פיצוצים רבים מתוך המבנה המפואר. גם במלון השני, אוברוי, ממשיכים עימותים חריפים עם המשטרה. גם שם נשמעים פיצוצים, ואף הושלך מוקדם יותר היום רימון יד לכיוון כוחות המשטרה שעמדו בחוץ.

בזירה השלישית, בית חב"ד בעיר שמכונה גם "בית נרימאן", עדיין כלוא מספר ישראלים, כנראה 10-15 בני אדם, ביניהם גם שליח חב"ד ואשתו. גם מתוך הבית הזה, שמשמש קומפלקס מגורים ובתוכו גם בית כנסת, הושלך מוקדם יותר רימון יד אל המשטרה. כלי התקשורת ההודיים מדווחים על היערכות כוחות אדירה מחוץ לבית ועל סקרנים רבים שהגיעו למקום.

במסיבת עיתונאים שכינס בעקבות האירועים הקשים במומבאי, אמר ראש ממשלת הודו מאנמוהן סינג כי הקבוצה נתמכת על ידי "גורמים חיצוניים". "זו עובדה שהקבוצה שביצעה את ההתקפות האלה באה מחוץ להודו, והציבה לה למטרה לגרום לכאוס בבירה הכלכלית של המדינה", אמר ראש הממשלה.

מתקפת טרור במומבאי - סיקור מיוחד:

חשש כבד לחיי הישראלים הלכודים בהודו

פיגוע בהודו: מאות בני ערובה במומבאי

המחבלים בהודו מבקשים לקיים מו"מ

רינה פושקרנה בטור מיוחד לחדשות 2 באינטרנט

125 הרוגים, ביניהם זרים

בהתקפות המשולבות אמש נהרגו 125 אנשים, מהם לפחות שישה אזרחים זרים. ממשלת איטליה אישרה כי אחד מההרוגים הוא תייר איטלקי. מתוך 327 הפצועים בהתקפות נספרו עד כה שבעה אזרחים בריטיים ושני אזרחים אוסטרליים.

המשטרה ההודית מעריכה כי החולייה, כאמור, מונה כ-25 אנשים, רובם צעירים. בקרבות עם המשטרה נהרגו 9 חמושים, אחד מהם כנראה בבית חב"ד. מתחילת הלחימה נהרגו 11 שוטרים, ביניהם גם מפקד היחידה ללוחמה בטרור במשטרת מומבאי.