אובמה נותן תמריצים לכלכלה האמריקנית (צילום: חדשות 2 - עיבוד מחשב)
נותן תמריצים לכלכלה האמריקנית | צילום: חדשות 2 - עיבוד מחשב

בית הנבחרים האמריקני אישר אמש את חבילת התמריצים של הנשיא ברק אובמה הכוללת תוכנית להזרמת 819 מיליארד דולר למשק האמריקני במשך שנתיים. מטרת התוכנית - להעלות את הכלכלה הלאומית על מסלול צמיחה. מבחינת היקף החבילה, מדובר באחת מיוזמות החקיקה הגדולות ביותר בתולדות ארצות הברית.

חבילת התמריצים כוללת 275 מיליארד דולר בקיצוצי מס ויותר מ-540 מיליארד דולר שיוזרמו לעבודות תשתית על גשרים וכבישים, לפיתוח אנרגיות חלופיות, לטכנולוגיות של שירותי בריאות, לסיוע למובטלים ולסיוע למדינות ולרשויות מקומיות הנאלצות להתמודד עם ירידות משמעותיות בהכנסות ממס רכוש ולפטר עובדים חיוניים כמורים, שוטרים וכבאים.

הצעת החוק עברה ברוב של 244 קולות. 188 התנגדו - כל הגוש הרפובליקני, ללא יוצא מהכלל, ועוד 11 צירים דמוקרטיים שערקו למחנה "האויב". עם רוב דמוקרטי גדול, לא היה ספק שחבילת התמריצים תעבור בקלות את משוכת בית הנבחרים, גם ללא קול רפובליקני אחד.

בהודעה שפרסם אמש, הביע הנשיא אובמה שביעות רצון מהעובדה שבית הנבחרים אישר את החבילה ואותת שיהיה מוכן לקבל שינויים נוספים בהרכבה בהצבעה הקרובה בסנאט, אך הזהיר: "איננו יכולים להתמהמה עוד או להניח לחילוקי הדעות בין המפלגות לשמש כמכשול. אנו חייבים לנוע באומץ ובמהירות כדי להחזיר אמריקנים לעבודה, וזו בדיוק מטרת התכנית".