אנגלה מרקל והאפיפיור (צילום: אימג'בנק - gettimages)
סכסוך גרמני בגלל מכחיש השואה | צילום: אימג'בנק - gettimages

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אומרת שהאפיפיור מוכרח לדחות את מכחישי השואה. מרקל קראה לאפיפיור, שנולד במחוז בווריה הגרמני, ליישר את ההדורים ולא לסבול הכחשה של השואה.

ההכרזה של מרקל יוצאת דופן בחריפות הדברים. התגובה הזו היא התגובה הראשונה של מרקל בנושא, אחרי שבנדיקטוס ה-16 אימץ לחיקה של הכניסה הקתולית ארבעה בישופים שסרחו, ביניהם הבישוף ריצ'ארד וויליאמסון שהכחיש את השואה ואמר בעבר שהיהודים מגזימים בנתונים על מימדי הזוועה של מעשי הנאצים.

מרקל, בתו של כומר פרוטסטנטי, אמרה במסיבת עיתונאים עם נשיא קזחסטן ש"מעולם היא לא התערבה קודם בענייני דת, אבל עכשיו, עכשיו זה שונה. אם מדברים על סוגייה פונדמנטליסטית, המינוי של הוותיקן הוא ניצחון עבור מכחישי השואה".

הקנצלרית הוסיפה: "האפיפיור והוותיקן צריכים להבהיר שהם מתנגדים להכחשת השואה והם חייבים להדגיש את מסירותם ליחסים של הכנסייה עם העם היהודי".

מוקדם יותר היום אמר הקרדינל וולטר קאספר, הממונה על יחסיו של הוותיקן עם העולם היהודי, שהוותיקן לא טיפל כראוי בנושא האימוץ מחדש של הבישוף שסרח. הקרדינל הרשה לעצמו לבקר את האפיפיור בעצמו בנושא הטיפול באימוצו של וויליאמסון. "אין מספיק דיבורים ועדכונים בין אגפי הוותיקן", אמר. "איש לא בודק אם החלטה כזו או אחרת עלולה ליצור בעיות".