אנדי רודיק הטניסאי בחצי גמר מול המועמד השוויצרי (צילום: רויטרס)
הטניסאי האמריקני אנדי רודיק | צילום: רויטרס

סולידריות ספורטיבית או פציעה שגרתית? הטניסאי האמריקני הבכיר, אנדי רודיק, הודיע כי לא ישתתף בטורניר בדובאי. בין השאר ייחס רודיק את החלטתו ליחס המארגנים כלפי הטניסאית הישראלית שחר פאר, שלא קיבלה אשרת כניסה למדינה כמחאה נגד ישראל.

"היו לי סיבות רבות להשתתף בטורניר, והעובדה ששיחקתי שם טוב בעבר ממש לא מקלה על כך", הסביר רודיק, אלוף התחרות בשנה שעברה. "אני ממש לא מסכים עם מה שקרה ולא חושב שצריך לערבב בין ספורט ופוליטיקה". רודיק הוסיף כי התאכזב לראות כיצד החלטה ממשלתית מפריעה בצורה כזו לתחרות.

בדובאי, מנגד, מנסים להרגיע את הרוחות וטוענים כי אף פרישה של טניסאי מהטורניר נעשתה בעקבות שלילת אישור הכניסה לפאר. "הם סובלים מפציעות, וזה נראה לגיטימי לחלוטין", הסביר אחד מהספונסרים של הטורניר. "אני כלל לא מודאג. הבנתי שרודיק סובל מהתחלה של בקע, ולא קיבלתי דיווחים אחרים".

מארגני הטורניר יחליטו בימים הקרובים האם לערער על הקנס אשר ספגו בעקבות סירובם להסדיר ויזה לנציגה הישראלית. התאחדות טניס הנשים העולמית החליטה להטיל את הקנס הגבוה אי פעם בתולדות המפעל: 300 אלף דולר. פאר עצמה תפוצה ב-44,250 דולר וב-130 נקודות.