המחבלים שמחזיקים בגבריאל ורבקה הולצברג בבית חב"ד במומבאי התקשרו לרשת טלוויזיה מקומית ודיווחו כי הם מעוניינים לקיים משא ומתן עם הממשלה ההודית. המחבלים הציעו לשחרר חטופים והתלוננו על התעללות משמתשכת של ההודים בקשמיר, אחד החוטפים, אירמאן שמו, אמר בשידור הטלוויזיה "תגידו לממשלה לדבר איתנו ואנחנו נשחרר אסירים". על פי רשת הטלוויזיה האיש היה בעל מבטא קשמירי. "אתם מודעים לכמות ההרוגים שיש בקשמיר , אתם יודעים כמה אנשים הצבא שלכם הרג רק השבוע בקשמיר?" שאל החוטף את המראיין.

לבני מציעה עזרה להודו


שרת החוץ ציפי לבני שוחחה עם שר החוץ של הודו. לבני גינתה את הפיגועים הקשים שאירעו במומבאי והתעדכנה ממקבילה על המצב בשטח. השרה לבני הציעה לממשלת הודו כל סיוע לו תידרש בטיפול באירוע ובתוצאותיו. שרת החוץ ביקשה ממקבילה ההודי את סיועו ואת סיוע משרדו בהעברת כלל המידע הרלבנטי על ההתפתחויות במומבאי לרשויות הישראליות ואת סיוע ממשלתו בפינוי הישראלים מאזור הפיגועים במקרה הצורך.

"ישראל, הודו ושאר מדינות העולם החופשי ניצבות בחזית המאבק בטרור ובקיצונים ולצערנו קיבלנו אמש עדות קשה נוספת לכך. ההתמודדות עם הטרור חייבת להיות משותפת ומחייבת אותנו לשפר את שיתוף הפעולה בחזית הזו, אמרה לבני לשר החוץ ההודי.

מתקפת טרור קטלנית מתנהלת החל מאמש במומבאי: לפחות 101 הרוגים ויותר מ-280 פצועים בסדרה של פעולות טרור בעיר. החוטפים מחזיקים בבני ערובה, בהם גם ישראלים. לפי הדיווחים שליח חב"ד בעיר, הרב גבריאל הולצברג ואשתו, רבקה מוחזקים כבני ערובה במקום. לפי דיווחי התקשורת בהודו, רימון יד נזרק מתוך "בית נרימן", בו מוחזקים הרב ואשתו. עוד דווח כי כוחות המשטרה במקום נכנסו למתקפה על הבית, אולם לא ידוע מה תוצאותיה.

הטלוויזיה ההודית מוסרת שטרוריסטים, חמושים ברובים ורימוני יד, תקפו בו זמנית 7 אתרים שונים ביניהם תחנת רכבת, תחנת משטרה, בית חולים ושני מלונות יוקרה, מלון הטאג' ומלון הטרידנט אוברוי, בהם עדיין מוחזקים עשרות בני ערובה מערביים, בהם בין 6 ל-7 ישראלים. כוחות הביטחון ההודים הצליחו לתפוס מספר מחבלים חיים והם מתחקרים אותם ומנסים להבין מהם מה עוד הם מתכננים וכך אולי להשתלט על מוקדי הטרור.

בנם הפעוט של בני הזוג הולצברג חולץ הבוקר מהבית עם המטפלת שלו ללא פגע. הקומנדו ההודי התעמת עם החמושים בתוך מלון טאג' במומבאי. כתב הטלוויזיה ראה שש גופות מוצאות מהבניין המפואר. קודם לכן דווח ש-100 עד 200 בני ערובה מוחזקים במלון. כעת מדווחים כי האירוע במלון טאג' הסתיים וכל בני הערובה חולצו.

מד"א שולח להודו משלחת סיוע

אהוד אולמרט, ארכיון (צילום: חדשות)
מקום הפיגוע. מומביי, הודו | צילום: חדשות

מנכ"ל מד"א הנחה להיערך לשיגור משלחת פראמדיקים ואנשי קשר לאיתור נעדרים לבומבאי על מנת לסייע שם בכל מה שיידרש. מד"א פועל בשיתוף עם הצלב האדום הבינלאומי ומשרד החוץ.

מדיווחים שהתקבלו עולה כי שליחי חב"ד בעיר, הרב גבריאל ורבקה הולצברג, מוחזקים כשבויים בידי חמישה טרוריסטים. המטפלת של בנם הקטן של בני הזוג, שעל פי דיווחי עדי ראייה שוחררה, סיפרה שהרב ואשתו מחוסרי הכרה ויש עימם חמישה מחבלים. עוד סיפרו עדי ראייה כי ראו שתי נשים אשר יצאו מבית חב"ד.

יוסי ויינגרטן, ישראלי השוהה באחד המלונות שבקרבת המתקפה, במומבאי אמר הבוקר לחדשות 2: "היה פיצוץ נוסף הבוקר בטאג' מאהל. גם היכן שאני נמצא עדיין נשמעים פיצוצים. חיילים מהצבא ומהקומנדו מסיירים מסביב. כל הלילה הסתכלנו בטלוויזיה ואנחנו לא יודעים מה לעשות אין לנו כרגע הנחיות מה לעשות אי לצאת לא מהחדר ולא בכלל.

הארגון דקאן מוג'אהדין לקח אחריות

רגע החילוץ של בנם הפעוט של שליחי חב"ד (תמונת AVI: סקיי ניוז)
התינוק של שליחי חב"ד בהודו ברגע החילוץ | תמונת AVI: סקיי ניוז

מומביי, לשעבר בומביי, נחשבת לבירה הפיננסית של הודו אך גם ליעד תיירותי פופולארי. ארצות הברית פרסמה הלילה הודעת גינוי חריפה בה איבדו את חייהם אזרחים חפים מפשע. עד כה ידוע על 6 הרוגים מערביים. כלי התקשורת במומבאי מדווחים כי מפקד היחידה ללוחמה בטרור נהרג בפיגוע המשולב. כוחות צבאיים חדרו למלון "אוברוי" ולמלון "טאג' מאהל" במומבאיי, שם מוחזקים בני הערובה. פיצוצים נשמעו בשני המלונות. ארגון מוסלמי קיצוני שלא היה מוכר עד כה בשם דקאן מוג'אהדין לקח אחריות על המתקפה.

לפני זמן קצר יצאו החוטפים בהודעה שהם דורשים את שחרורם של כל המוג'האדין - הלוחמים הקדושים - בהודו בתמורה לשחרור בני הערובה, כך מדווחות רשתות הטלויזיה במדינה. ארגון הטרור, הנחשב כקטן ולא מוכר שלח אי-מייל בו נטל את האחריות על הפיגועים. הקרבות בין התוקפים לבין כוחות הביטחון ההודים נמשכים. ברחובות יש פאניקה. התושבים רצים בהיסטריה ממקום למקום. כאמור, אחת המתקפות התרחשה במסעדה סמוכה לבית חב"ד בעיר, אולם לא ידוע על ישראלים שנפגעו במתקפה. משרד החוץ הקים חדר מצב והוא מטפל בפניות הנוגעות לאירוע.