העולם הקתולי כמרקחה בשבועות האחרונים בעקבות התבטאות ישנה של הבישוף ריצ'ארד וויליאמסון שהכחיש את השואה. חדשות 2 באינטרנט מביאים הבוקר את הדברים שעוררו את הסערה.

וויליאמסון אמר בראיון לרשת טלוויזיה אירופאית ב-2008 שהיהודים מגזימים במימדיה של השואה. הוא טען שבמחנות ההשמדה נהרגו בין 200 אלף ל-300 אלף יהודים, ולא מיליונים. הוא גם טען שאיש לא הוצא להורג בתאי הגז של אושוויץ. בדבריו אמר וויליאמסון כי הוא מסתמך על עדויות היסטוריות. הוא אף טען שגרמניה משלמת מיליונים לניצולי השואה בגלל רגשות אשמה לא מבוססות.  

הוותיקן דרש אתמול מהבישוף שהכחיש את השואה לחזור בו מהתבטאויותיו בהודעה פומבית, אחרת - הוא לא יוכל להמשיך למלא את תפקידו. בהודעה הרשמית של הוותיקן נכתב שהאפיפיור בנדיקטוס ה-16 לא ידע שוויליאמסון הכחיש את השואה כשבחר להחזיר אותו ועוד ארבעה בישופים לחיקה של הכנסייה בחודש שעבר.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הייתה המנהיגה הראשונה שקראה לראש הכנסייה הקתולית לחזור בו מאימוצו של הבישוף. הקנצלרית אמרה שקבלת איש כזה לכנסייה היא ניצחון עבור מכחישי השואה. בגרמניה הכחשת השואה היא עבירה על החוק.

הקרדינל שאחראי על יחסיו של הוותיקן עם העולם היהודי ביקר השבוע את החלטתו של האפיפיור. הוא אמר בזעם כי איש בוותיקן לא בדק את ההשלכה של החלטה כמו זו שקראה לאמץ את הבישוף.