ברחבי העולם עקבו הלילה כלי התקשורת השונים באדיקות אחר תוצאות הבחירות בישראל, שהסתיימו - מבלי להסתיים באמת. ברוב אתרי האינטרנט מתנוססת הכותרת "שני היריבים הישראלים הכריזו על ניצחון", בהתייחס לשני נאומי הניצחון, המוזרים משהו, של לבני ונתניהו.

באתר ה-CNN תוכלו למצוא סיקור נרחב של תוצאות הבחירות, מכל זווית אפשרית. בין השאר, נשאלות שם השאלות "האם ראש ממשלה חדש בישראל באמת משנה?", ראיון של הכתבת המוערכת כריסטיאן אמנפור עם בכיר חמאס אוסמה חמדאן, הפרופילים של מפלגות קדימה, הליכוד והעבודה, ואפילו ערוץ מיוחד בתוך האתר שמוקדש כולו לבחירות שלנו.

כתב רשת סקיי הבריטית, טים מרשל, היה אמש במטה קדימה בתל אביב וניסה להעביר את התחושות לתושבי הממלכה המאוחדת. כשהדגלים מתנוססים מסביבו ומאות פעילים שרים ורוקדים, ניסה הפרשן לצנן את ההתלהבות והסביר כי הכול עדיין תלוי בנשיא פרס, וכי שום דבר עדיין לא גמור.

בסיום עמוד הטקסט הארוך, בו גם מובאת פרשנות די מדויקת של כתב הרשת במזרח התיכון, מופיעה גלריה של 50 תמונות שמסכמות את ליל אמש. שווה הצצה.

מתייחסים גם לליברמן

באתר החדשות הנקרא ביותר בארה"ב, יאהו ניוז, מתנוססת תמונתה של ציפי לבני מסמנת "וי" סמלי בשתי ידיה, לאחר הנאום שלה אתמול בלילה. הכותרת: "נתניהו ולבני מכריזים על ניצחון בבחירות בישראל". ביאהו, שם מביאים את הדיווח של סוכנות הידיעות AP, מזכירים בכותרת המשנה גם את ליברמן ומגדירים אותו "כוח ניצי עולה בישראל", וכמי שעלול "להכריע את הבחירות".

בגרסה האינטרנטית של "הניו-יורק טיימס" החדשות מישראל לא ממש בולטות באופן מיוחד. לאחר סקירה קצרה של דף הבית תוכלו למצוא את הכותרת "קרב צמוד בבחירות בישראל". גם כאן מובאת פרשנות מדויקת וברורה, אולי יותר ברורה ממה שחלק מהפרשנים בישראל יכולים לתת.

חזרה לבריטניה: גם אתר ה-BBC מכסה בהרחבה את הלילה הסוער שעבר על ישראל. שם אחד הפרשנים קובע את המשפט המעניין הבא: "ישראלים מגדירים את הפוליטיקה שלהם לפי השקפותיהם באשר לסכסוך עם הפלסטינים".

האתרים הערביים "מדווחים מירושלים הכבושה"

באתר רשת "אל ערבייה" כבר מכריזים על ניצחונה של קדימה, "במנדט אחד בלבד". את ליברמן מכנים שם "אולטרה-קיצוני", ואת ש"ס "אולטרה-דתיים". באתר מביאים בהרחבה גם את התגובות הפלסטיניות, ואת בכיר הרשות סאיב עריקאת שאמר אמש "ישראל בחרה לשתק את תהליך השלום".

"מפלגות יריבות בישראל טוענות לניצחון", נכתב באתר רשת הטלוויזיה הפופולארית אל ג'זירה, ליד תמונותיהם של לבני ונתניהו. כשמקליקים על הכתבה עצמה, אגב, נשארים עם תמונה של נתניהו בלבד. שם הם מגדירים את קדימה "מפלגת מרכז", וכותבים שכל הקולות כבר נספרו.