מבצע "עופרת יצוקה" נכנס ליומו הרביעי ובשני הצדדים נמשכת הלחימה. בעוד חיל האוויר תוקף ברצועת עזה פנה הערב נשיא מצרים, חוסני מובארק, בקריאה לישראל להפסיק את המתקפה על עזה.

בנאום שהועבר בשידור חי בטלוויזיה, דרש מובארק מישראל להפסיק את האש באופן מיידי, ומבהיר שמצרים לא תסכים לפתיחת הצד המצרי של מעבר רפיח. הנשיא מובארק תקף בנאומו את ישראל על כך שהיא מסירה אחריות מההתנהגות הברברית כלפי הפלסטינים. "הפסיקו את תוקפנותכם נגד העם הפלסטיני. זלזלתם די ביכולותיו, הסוגיה הפלסטינית לעולם לא תמות", קראלישראל.

מובארק הבהיר שמצרים לא תסכים לפתיחת הצד המצרי של מעבר רפיח, מבלי שהשליטה בו תחזור לידי הרשות הפלסטינית ואבו-מאזן. "לא נפתח את מעבר רפיח בהיעדרם של השוטרים הפלסטינים ומשקיפי האיחוד האירופי, ובכך להמשיך ולשמור על הפילוג בין הרשות הפלסטינית לבין חמאס. זו תהיה הפרה של ההסכם שהושג ב-2005", אמר מובארק.

בינתיים חודשו תקיפות חיל האוויר ברצועה, בעיקר נגד המנהרות. הפלסטינים מדווחים על 12 מטרות שהותקפו. בעקבות חידוש התקיפות סגרו המצרים את המעברים. אתמול בערב החלו הפצועים הפלסטינים לעבור לשטחה של מצרים כדי לקבל טיפול רפואי בבתי החולים במדינה השכנה. זאת לאחר שבתי החולים בעזה קרסו תחת עומס הפצועים.