סוכנות אונר"א מודיעה בהחלטה דרמטית, על השעיית פעילותה ברצועת עזה. השעיה זו שיש לה השפעה קריטית על תושבי הפלסטינים ברצועה באה בעקבות עימותים עם חמאס. דובר אונר"א סמי מששא, מסר היום כי כוחות חמאס השתלטו על 10 משאיות עמוסות בסיוע הומניטרי.

האירוע הזה אינו המקרה הראשון בו חמאס בוזז את הסיוע ההומניטרי. לפני יומיים בלבד אנשי חמאס גנבו שמיכות ואוכל מחנות של אונר"א בעיר. בעקבות הישנות המקרים החליטה סוכנות הסיוע להפסיק את פעילותה מתוך חשש שלא יגיע לתושבים שזקוקים לו. "ההחלטה הייתה להשעות חלוקת סיוע ברצועת עזה עד שהבעיה עם רשויות חמאס תיפתר", אמר מששא. "הפעילות תחודש רק לאחר שהתערבות חמאס תופסק לאלתר".

באן קי-מון מגנה את חמאס

סכנה להסכם הפסקת האש. באן קי מון (צילום: רויטרס)
מזכ"ל האו"ם באן קי-מון | צילום: רויטרס

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון גינה בתוקף את מעשי חמאס. דוברתו של המזכ"ל, מישל מונטס מסרה כי באן קי-מון "דורש מחמאס להחזיר מידית את הסיוע שנבזז". דוברת האו"ם הכחישה כי שיקולים פוליטיים הובילו להחלטה להשעות את הפעילות. "מה שאנו עושים הוא לתת סיוע לאנשים שזקוקים לו וזה לא משנה מהי השקפתם הפוליטית", אמר מונטס. 

אונר"א היא סוכנות הסעד העיקרית המספקת את שירותיה למיליון וחצי תושבי הרצועה. אונר"א, הכפופה לאו"ם דורשת לעשות את תפקידה ישירות מול הנזקקים בעזה ללא תיווך שלטוני.

חמאס מכחיש את הטענות וטוען כי מדובר באי-הבנה בין נהגים. "אמרנו לאונר"א שהם יכולים לבוא ולקחת את הסחורה", אמר שר הרווחה במשטר חמאס אחמד אל-קורד. "מסיבה כלשהי הם לא הגיעו".

חיל הים הישראל עצר אתמול אוניית סיוע הומניטרי לבנונית שהייתה בדרכה לעזה. האנייה ניסתה לשבור את החרם הימי שהוטל על עזה. נוסעי הספינה גורשו היום למדינותיהם.