שבועיים לאחר יום הולדתו ה-75, הלך הלילה לעולמו ח"כ אברהם רביץ (דגל התורה) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

לפני שלושה שבועות אושפז רביץ בבית החולים במצב קשה, בעקבות בעיה בלבו שגרמה להתמוטטותו לאחר נאום בכנסת. הוא עבר ניתוח להשתלת קוצב לב, אך מצבו הרפואי לא השתפר. לפני כחודשיים הודיע רביץ על כוונתו שלא להתמודד בבחירות לכנסת ה-18 ולפרוש מהחיים הפוליטיים. בעבר הושתלה בגופו של רביץ כלייה. את הכלייה תרם אחד מבניו של רביץ.

"חבר הכנסת הרב אברהם רביץ היה חברי האישי במשך עשרות שנים", אמר ראש הממשלה, אהוד אולמרט בהודעת אבל מיוחדת על מותו של חבר הכנסת הרב אברהם רביץ. "הרבה לפני שחשב על פוליטיקה ועל חברות בכנסת, הוא היה מפנה זמן ללמד אותי דברי חכמים ממיטב חוקרי התלמוד והמשנה, והייתי שותה את דבריו בצמא. הוא היה בהיר, חד, מעשי, לבבי ונעים. בן הארץ הזאת, שחי את כל היבטי חייה, נלחם את מלחמותיה, כאב את כאביה ושמח עם רגשי החסד שלה".

אולמרט: מבכים את לכתו בטרם עת

ראש הממשלה גילה: "יחד תכננו לפרוש מן הכנסת, ואף החלפנו על כך לא מעט דברים. מהכנסת - כן... מהחיים לא! טרם זמנו מת האיש הזה. משפחתו הענפה והמפוארת, רעייתו אביגיל, ילדיו ונכדיו הרבים, תלמידיו, ואני בתוכם, חבריו הרבים מאין ספור ורבותיו שהיו גאים בו - מבכים את לכתו בטרם עת.

אולמרט ציין כי בתוך הציבור החרדי היה רביץ דמות חריגה. "תבונתו, ידענותו המופלגת והתמצאותו המעמיקה בכתבי החכמים אף פעם לא גרמו ללבבו לגבוה. חבר היה, ידיד נפש, איש נאמן לרבותיו, למורי ההלכה שלו ולאנשים פשוטים שנסיבות החיים הפגישו ביניהם".

ראש הממשלה הדגיש כי רביץ תרם תרומה חשובה לחיים הציבוריים. "באיזון הדק שבין דבקות שאין עמה פשרה, במורשת ובמסורת היהודית בשילוב עם חוש פרקטי, מעשי, תכליתי של איש היודע שבעולם החיים הציבוריים אין אמת אחת אבסולוטית, אלא פשרות של מה שאפשר ונכון ורצוי ומועיל לעם ישראל".

סב ל-77 נכדים

רביץ נולד בשנת 1934 בתל אביב והיה בוגר ישיבת חברון. הוא הצטרף לשורות הלח"י ומאוחר יותר התגייס לצה"ל. ב-1988 נבחר לראשונה לכנסת מטעם סיעת דגל התורה וכיהן בה במשך 21 שנה. רביץ מילא תפקידים רבים ומרכזיים בכנסת ובממשלה במהלך כהונותו, ושימש בין השאר כיושב ראש ועדת הכספים, סגן שר הבינוי והשיכון, סגן שר החינוך וסגן שר הרווחה.

רביץ השאיר אחריו אישה, 12 ילדים ו-77 נכדים. הלוויתו תצא היום בשעה 13:00 מביתו בירושלים.

את מקומו של רביץ בכנסת ימלא, בשבועיים שנותרו עד הבחירות, יהושע פולק מאגודת ישראל.