2 חיילים נפצעו קל מירי, ארגיון (צילום: חדשות 2)
זירת פיצוץ המטען, היום | צילום: חדשות 2

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות האירוע הקשה הבוקר סמוך לכיסופים בו נהרג נגד צה"ל, נפצע קצין באורח קשה ועוד שני חיילים נפצעו באורח קל. כשאירוע כזה קורה רק שבועיים לפני הבחירות וביום עליית תשדירי התעמולה לשידור, ברור לכולם מה החשיבות הפוליטית.

שרת החוץ ויו"ר קדימה ציפי לבני אמרה בעקבות פיצוץ המטען כי "אם מישהו יורה לעברנו, מניח מטען או מבריח נשק - וזה לא מעניין אותי איזה ארגון ביצע את זה - ישראל צריכה להגיב. המבחן הזה במעשים, ולא בדיבורים. זה נכון גם ליום הזה".

יו"ר ש"ס, אלי ישי, הגדיל לעשות ואמר ש"מה שצריך עכשיו זו תגובה אווירית עוצמתית. איפוק זו לא תכונה גנטית. אחרי שחידשנו את כושר ההתרעה במבצע בעזה, אסור להפליג ויש להגיב בחוזקה. אם מהיום נתחיל בהבלגה, נמצא עצמנו שוב בשמונה שנים שייראו כמו שמונה השנים האחרונות".

שר הביטחון ויו"ר העבודה אהוד ברק הגיב גם הוא לתקרית ברצועה בביקור שערך הבוקר בבסיס האימונים של צה"ל בצאלים, במהלכו צפה בתרגיל של קורס מג"דים במילואים. "זה פיגוע קשה שאי אפשר לקבל אותו ואנחנו נגיב", הבהיר ברק. "את התגובה אין טעם לפרט". בעקבות התקרית הקשה כינס שר הביטחון בצהריים את גורמי הביטחון להתייעצות בלשכתו בתל אביב. 

ברק התייחס במהלך ביקורו בצאלים גם למבצע "עופרת יצוקה". "החמאס ספג מכה קשה", אמר שר הביטחון. "המכה הזאת תביא להרתעה אך זה לא אומר שלא יהיו יותר אויבים". ברק אמר לחיילים בשטח: "להערכתי אנחנו בדרך לתקופה שהם ייזכרו אותה היטב, כמו שהחיזבאללה זוכר היטב את המכה שקיבל בלבנון לפני שנתיים וחצי".