רועי רוזנר ההרוג השביעי במלחמה (צילום: חדשות 2)
החייל ההרוג רועי רוזנר | צילום: חדשות 2

הפעולה הקרקעית ברצועת עזה ממשיכה לגבות מחיר כבד: בשעות הצהריים הותר לפרסום כי רס"ן רועי רוזנר, קצין צה"ל , בן 27, מחולון נהרג במהלך חילופי אש עם פעילי חמאס באזור בית לאהיא במרכז רצועת עזה. בפעילות נפצעו כמה חיילים באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. הקצין שנהרג הבוקר הוא ההרוג ה-7 שנהרג מאז יצאה לדרך הפעילות הקרקעית של צה"ל בעזה.

כאמור, הקצין נהרג בהתקלות עם חמושים פלסטינים באיזור בית להיא, בצפון הרצועה. כוח צה"ל מחטיבת כפיר נכנס לבית ברצועה בחשד כי במקום יש מחבלים. הבית ספג פגיעה מטיל נ"ט. הקצין נפגע קשה ומת תוך זמן קצר מפצעיו.

בצה"ל אשרו היום, בדומה לאתמול, הפסקת אש ברצועה בין השעות 13:00 עד 16:00 כדי לפתוח מסדרון הומניטרי לעזה, ולהעביר לתושבי הרצועה מזון וסיוע בסיסי.

גראד על אולם התעמלות של בית ספר באשקלון

לא שקט בצפון, וגם בדרום נמשך הירי: שלושה טילי גראד נחתו בסמוך לשעה 12:30 באשקלון. אחד הטילים נפל בבית ספר, ופגע בקיר חיצוני של אולם התעמלות. טיל נוסף פגע במגרש משחקים בשכונת מגורים. איש לא נפגע. בסך הכל נורו לאזור אשקלון 6 טילי גראד משעות הבוקר.

בשעות הבוקר חודש ירי הרקטות מרצועת עזה על יישובי הדרום, זאת לאחר שבחצות נורתה רקטה לאיזור באר שבע,ללא נפגעים. בסך הכול נורו במהלך הלילה 5 רקטות לעבר ישראל. בכל המקרים איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

סמוך לשעה 08:00 הבוקר נחתו 3 רקטות בשטחים פתוחים באזור אשדוד. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זמן קצר לאחר מכן דווח על שתי נפילות בשטחים פתוחים באיזור המועצה האיזורית שער הנגב, ללא נפגעים וללא נזק.

11 נפגעי חרדה פונו בשעת לילה מאוחרת לבית החולים סורוקה, כתוצאה מנפילת הרקטה בבאר שבע. במהלך יום אתמול נורו 28 רקטות מכיוון רצועת עזה לעבר ישראל.

במהלך הלילה: 60 תקיפות ברצועה

במהלך הלילה המשיכו כוחות צה"ל לפעול ברצועת עזה. כוחות רגלים, בסיוע כוחות שריון וחיל האוויר תקפו שורה של יעדים ברצועה. חיל האוויר תקף מספר מטרות, בהן מסגד בשכונת שייח' רדואן ששימש מקלט למחבלי החמאס ומקום מסתור לאמצעי לחימה. בנוסף תקפו מטוסי צה"ל את ביתו של יאסר נאתת, האחראי על ירי הרקטות בגזרת רפיח ואת ביתו של מוחמד סנואר, מפקד חטיבת חאן יונס של חמאס.

בסך הכול הותקפו הלילה כ-60 יעדים נוספים וכ-15 מנהרות אשר שימשו את פעילי החמאס בפעילותם נגד כוחות צה"ל, בהן גם מנהרות שהיו מתחת לבתי פעילים. יותר מ-10 מחסני אמצעי לחימה הותקפו, חלקם גם בבתים של פעילי חמאס.

כוחות חיל האוויר איתרו מספר פעילים חמושים שהיו בדרכם לבצע ירי לעבר כוחות צה"ל וכ-15 נקודות שיגור ובונקרים מהם בוצע ירי לעבר כוחות צה"ל.

מלחמה בחמאס - סיקור מיוחד:

הלחימה מתרחבת לצפון: קטיושות על נהריה

תיעוד מיוחד מבפנים: יום עם חיילי צה"ל ברצועה

המדריך למתגונן: הנחיות פיקוד העורף לתושבים 

נסראללה: "אולמרט הכושל לא ינצח בעזה"

אתמול: גראד "פיספס" בית מגורים באשקלון במטרים בודדים

טנק צה"ל ירה בשוגג - 3 חיילים נהרגו

גראד על גן ילדים ריק באשדוד

חמאס מאיים: נגיע גם לתל אביב