ארבע קטיושות נפלו הבוקר באזור הגליל המערבי ונהריה. הקטיושות נורו מעומק לבנון, אולם ההערכה היא שאת הקטיושות עצמן לא ירה ארגון חיזבאללה, וכי הארגון יסתתר מאחורי ארגון פלסטיני ויטען כי הוא זה ששיגר את הקטיושות.

מבדיקת הקטיושות שנפלו עולה כי מדובר ברקטות בקוטר של 122 מילימטרים, קטיושות שיכולות להגיע לטווח של כ-20 ק"מ, מהסוג שנורה על הצפון במהלך מלחמת לבנון השניה.

הקטיושות  נורו ככל הנראה מעומק השטח הלבנוני ולאו דווקא מאזור גדר הגבול, אולי אף מחוץ לטווח הגיזרה של יוניפי"ל. חיזבאללה נמצא בכפרי דרום לבנון וייתכן שירי הקטיושות הוא בהנחיית חיזבאללה או שהקטיושות נמסרו ליורים על ידי חיזבאללה, אך לא בוצע ישירות על ידי אנשי חיזבאללה. כמו כן ההערכה היא שחיזבאללה לא מעוניין להיכנס לסבב לחימה נוסף.

תגובת צה"ל לקטיושות היא מדודה, כאשר צה"ל ביצע ירי לכיוון מקורות השיגור בלבנון באמצעות ארטילריה. הטלוויזיה הלבנונית מדווחת כי מטוסי חיל האוויר ומזל"טים מבצעים גיחות מעל שמי לבנון.

הפעילות של צה"ל - מטרתה למלא בתוכן את דבריו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אשר הבטיח כי ישראל תגיב בכל מקום בו היא תותקף, אולם לישראל אין אינטרס לפתוח חזית נוספת במקביל ללחימה ברצועת עזה. צה"ל עושה בעיקר "רעש" על מנת לשלוח איתות ואזהרות לצד השני, אך למרות שהשעות הקרובות בצפון יהיו מכריעות - ההערכות הן שהאירוע יסתיים במקרה נקודתי זה.