מכונית עולה באש, ארכיון (צילום: חדשות 2)
מכוניות שנפגעו מקסאם, אתמול | צילום: חדשות 2

ריאד אל-מאלכי, שר החוץ של ממשלת הרשות הפלסטינית, טוען היום כי ארגון חמאס בעזה ממשיך את ירי הרקטות לעבר ישראל, בכדי להשפיע על תוצאות הבחירות שיתקיימו מחר בישראל.

"חמאס לא רוצה לראות ממשלה חדשה שהיא בעד השלום, מפני שהם יודעים שאז ייחתם הסכם עם אבו מאזן", אמר אל-מאלכי במהלך ביקור בפולין. "חמאס מעוניין באי-יציבות באזור", הוסיף. לטענת אל-מאלכי, ממשלת אבו מאזן "מודאגת מאוד" מכך שהמשך הירי על ישראל והפרות הפסקת האש "ידחפו את דעת הקהל ואת המצביעים לבחור בממשלת אנטי-שלום".

רק אתמול היו מספר הפרות של הפסקת האש, בדמות ירי רקטות מרצועת עזה לישראל. בבוקר פגעה רקטה במגרש חנייה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, לא היו נפגעים אך מספר מכוניות עלו באש. שעות לאחר מכן, נורה טיל גראד ונחת בשטח פתוח בעיר אשקלון, שם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בחמאס שוב מתרחקים מרגיעה

דובר הזרוע הצבאית של החמאס, אבו עוביידה, מי שהיה "כוכב התקשורת" של הארגון בימים שלפני מבצע "עופרת יצוקה", אמר היום בטון שאינו משתמע לשתי פנים: "לא נסכים לרגיעה ארוכת טווח".

עוביידה התראיין לאתר האינטרנט של הארגון, והתייחס בין השאר לדיווחים הרבים בעניין העסקה ההולכת ונרקמת בין ישראל לחמאס. "לא נסכים להודנה ארוכת טווח, משום שכוונותיו של האויב תוקפניות", הוא אמר בראיון, והוסיף: "לא נכבול את ידי ההתנגדות שלנו לטווח ארוך, משום שהאופציה העומדת בפנינו מול האויב היא לא אופציה של פיוס או שלום. האויב לא מושיט את ידו האמיתית לשלום".

טענותיו של עוביידה נשמעות היום כמו תקליט שבור מהימים שקדמו למבצע "עופרת יצוקה". בניגוד למציאות בשטח, שב עוביידה ומעלה טענות חסרות כל שחר: "האויב חייב להפסיק בתוקפנותו במלוא מובן המילה - קודם כל ברצועת עזה". עוביידה גם קרא לישראל להסיר באופן מיידי את המצור מרצועת עזה, ומכנה דרישות אלה כ"דרישות המינימליות שמציב העם הפלסטיני".