חמאס עדיין מלקק את פצעי הלחימה בעזה, אך לא מבזבז זמן וממהר לשוב לעבודות חפירת מנהרות וההברחות ממצרים לרצועת עזה התחדשו הבוקר. צוות צילום של סוכנות הידיעות איי-פי הגיע היום סמוך לגבול עזה-מצרים וגילה שפעילות ההברחות בגבול חזרה לעבוד במשנה מרץ, אפילו מבלי לנסות להסתיר את החפירות.

סמוך לבתים מהם נערכים ההברחות ואליהם מגיעות הסחורות - במקרה הטוב, ניצבת עמדת צבא מצרית, אך על פי התמונות, זה לא נראה שמישהו עושה דבר כדי להפסיק את פעולת המנהרות. בתמונות נראים המבריחים מעבירים נפט וגז, ומעמיסים אותם על משאיות שמובילות אותם לתוך הרצועה. גם נשק יכול לעבור שם ללא בעיה.

עוד נראים בתמונות פועלים פלסטינים הפותחים מחדש, בסיוע דחפורים, מנהרות שנחסמו בהתקפות צה"ל.

ישראל התנתה את הנסיגה בהפסקת ההברחות, וגם היוזמה המצרית מדברת על הפסקת ההברחה, אולם לא נראה שמצרים לא עושה דבר בנושא עד כה.

משקמים ומתנקמים

במקביל לשיקום המנהרות היום אף יצאו נציגי חמאס במסר מרגיע לתושבים, הבטיחו כי יפעלו לשיקום הרצועה ולמציאת פתרונות דיור עבור עשרות אלפי הפליטים שנותרו ללא קורת גג.

בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק, אמר בריאיון לתקשורת הערבית כי במהלך המלחמה נתפסו 50 חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל, ביניהם גם כאלה שהסגירו את מקומו של שר הפנים סעיד סיאם שחוסל. לדבריו של אבו מרזוק חלקם הוצאו להורג ואחרים מוחזקים עד כה בבתי מעצר מיוחדים ברצועה.

היום יצא אחרון חיילי צה"ל מרצועת עזה וכך בא אל קיצו באופן רשמי מבצע עופרת יצוקה. למרות זאת, הכוחות עדיין מתפרסים באזור וערוכים לכל תרחיש.

כבר אתמול אירעו שתי תקריות ירי דרומית למעבר כיסופים כאשר אש נורתה לעבר שני סיורים שונים של צה"ל. במקרה אחד החיילים השיבו אש לעבר אזור הירי. כמו כן ככל הנראה נורה פצמ"ר לעבר הנגב במערבי. בצה"ל החליטו שלא לעבור על התקריות בשתיקה ובהתאם למדיניות התגובה המידתית בתקופת הפסקת האש, ביצע חיל האוויר ירי ברצועה. כלי טיס תקף את המשגר ממנו נורו הפצמ"רים והשמיד אותו. לא ידוע על נפגעים בצד הפלסטיני.

בהכנת הידיעה השתתף סלימאן אל-שאפעי