אלפי חיילים מילואים ארזו הבוקר והלילה את הקיטבגים והתייצבו בבסיסי צה"ל אליהם נקראו. רובם חדורי מוטיבציה להצטרף לחיילי הסדיר שנכנסו אמש לרצועת עזה.

לתחנת הרכבת בבאר שבע התנקזו הבוקר רבים מאותם חיילי מילואים שקיבלו את הצווים, בדרכם לחיול ומשם, כנראה, לאזור הלחימה. "התקשרו אליי בשעה אחת בערך והודיעו לי על הגיוס", סיפר אילן, חייל מילואים שגויס הלילה. אילן סיפר על החששות של משפחתו מפני אותו צלצול טלפון לילי, שלבסוף הגיע.

גם יעקב, חייל מילואים שגויס בארבע לפנות בוקר, ציין כי הדבר הראשון שרצה לעשות כאשר גויס היה "להודיע לכל העולם". כששאלנו אותו על החשש מפני הלחימה ברצועה ציין יעקב דווקא כי הוא לא חושש והוא "מצפה להגיע למערכה".

רבים מאותם חיילי מילואים חשים את כובד האחריות על כתפיהם. יניר סיפר כי "זה לא שונה בהרבה מדברים שכבר עשיתי בעבר בצבא". למרות כל המחשבות העוברות בראש והכושר הגופני הלקוי קמעה, "זאת המדינה שלנו וצריך להתייצב", הוסיף יניר. גם עומר שהתגייס הבוקר סיפר על החששות שלו, אבל לשאלה מה עובר בראש הוא עונה בפשטות: "ניצחון".

לחיילי המילואים המגויסים לא יהיה יותר מדי זמן להתאקלם לפני הפעילות המבצעית, אך למרות החשש שמביעים חלק מהם, עושה רושם שלגיוס המילואים הזה, במיוחד בהקשר לאותה מלחמה מלפני שנתיים וחצי, ינסו לדאוג בצה"ל לתנאים קצת יותר טובים.

לביא מספר ש"התחושה הפעם היא שיותר מחוברים. ההרגשה היא שיש יותר מוכנות". רבים מחיילי המילואים, שחלקם כבר אינם ילדים, מדברים בגלוי על החששות, אך למרות זאת, גם אלה שמדברים על הפחדים כבר אוחזים בידיהם את צווי החירום ומתארגנים על הציוד, אולי לפני הכניסה האפשרית אל אזור הלחימה.