אחר הצהריים הותר לפרסום כי שבעה חיילים נפצעו הלילה בהיתקלות עם מחבלים בגזרה הצפון מערבית בעזה. חייל אחד נפצע קשה, חייל נוסף נפצע בינוני וחמישה נוספים נפצעו קל. השבעה פונו לקבלת טיפול בבתי החולים ברחבי הארץ. לעבר הכוח שנכנס לעומק השטח הפלסטיני נורה טיל נ"ט.

מיכל הלפרט, אימו של בר שנפצע קל ומאושפז בבית החולים ברזילי באשקלון מספרת כי הוא נפצע מרסיס בירך וכי הוא מדבר, מתקשר ושלומו טוב. "לבר חרדתי באופן בלתי רגיל", אמרה הלפרט, והוסיפה כי עדיין לא הספיקה לשמוע ממנו פרטים על הלחימה מאחר וכל היום נכנסים לחדרו ומתחקרים אותו.

לאחר ערב ולילה שקטים באופן יחסי ביישובי הדרום, הבוקר התחדש הירי מרצועת עזה. כשלוש רקטות נחתו בשטחים פתוחים באזור אשדוד, רקטה נוספת נחתה באזור באר שבע, בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מטח הרקטות שנורו בין השאר, כאמור, לאשדוד ובאר שבע התרחש מספר דקות לפני תחילתה של ה"הפוגה ההומניטרית" בת שלוש השעות, ב-13:00 בצהריים.

סמוך לשעה 10:20 נחתו שתי רקטות קסאם בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, לא דווח על נפגעים או נזק. רקטה נוספת נחתה בשטח פתוח סמוך לאחד הקיבוצים בשער הנגב סמוך לשעה 11:50, גם שם לא דווח על נפגעים או נזק. במטח שנורה לאחר מכן מרצועת עזה נפלו יותר מ-7 רקטות בשטחים פתוחים באזור לכיש, אזור יבנה, ובבאר שבע, בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. צוותי מד"א והמשטרה עדיין סורקים אחר רקטות נופלות שלא אותרו.

אזעקת שווא נשמעה בצהריים באזור ירושלים, וגרמה לבהלה בקרב התושבים. מדובר בתקלה במערכת האזעקה, ולא באזעקת אמת.

10 פצועים הלילה לצה"ל

לילה של היתקלויות ברצועה: 2 קציני צה"ל וחייל נוסף נפצעו הלילה בינוני ושני חיילים נפצעו קל במהלך היתקלות של כוחות צה"ל עם חמושי חמאס בצפון רצועת עזה. החמושים פתחו באש לעבר כוח צנחנים שהיה במהלך סריקות בצפון הרצועה. הכוח הסתער על המחבלים ופגע בהם, ולאחר מכן טופלו הפצועים, והועברו לבית החולים סורוקה בבאר שבע ולבית החולים שיבא תל-השומר.

חמישה חיילים נוספים נפצעו באורח קל בהיתקלות אחרת שאירעה במהלך הלילה ברצועה. לחדשות 2 נודע כי אחד מהפצועים הוא מג"ד 101 בצנחנים, סא"ל אבי בלוט. בלוט נפצע קל יחד עם לוחמיו במהלך סריקות באחד הבתים בצפון הרצועה.

אתמול: "שיא שלילי" בירי רקטות

19 רקטות קסאם בלבד נורו עד שעות הערב אתמול, במה שנראה כשיא שלילי מאז תחילת המבצע בעזה. מתחילת המבצע הקרקעי, לפני כשבוע וחצי, ניתן לראות ירידה הדרגתית אך משמעותית בנפילות. מ-47 רקטות בתחילתו של המבצע ל-20 רקטות ואף פחות מכך בימים האחרונים.

"אנו ממשיכים להגביר את הלחץ", אמר אתמול דובר צה"ל, תא"ל אבי בניהו, לחדשות 2. "חיילי גבעתי מצאו בלילה הקודם מסגד שלם מלא בטילים".

בבתי החולים בדרום ובמרכז הארץ מאושפזים עדיין 33 חיילים שנפצעו במהלך המבצע. בבית החולים סורוקה בבאר שבע מאושפזים שבעה חיילים. שניים במצב קשה, אחד במצב בינוני וארבעה במצב קל. בבית החולים ברזילי באשקלון מאושפזים חמישה חיילים במצב קל. בבית החולים שיבא תל השומר מאושפזים 12 חיילים. אחד מהם במצב קשה מאוד, שלושה במצב בינוני ושישה קל.

עופרת יצוקה - סיקור מיוחד

3 קטיושות בגליל העליון

האב מחזק את החיילים שפצעו את בנו

תיעוד: חשיפת אמל"ח במסגד בעזה

משיא של 76 רקטות ל-19 רקטות בלבד

ארה"ב: אולמרט לא אמר אמת 

הנייה: נשתף פעולה עם כל יוזמה להפסקת אש