מתנחלי חברון נגד צה"ל  (צילום: רויטרס)
מתנחלי חברון נגד צה"ל (רויטרס, ארכיון) | צילום: רויטרס

פרקליטות המדינה העבירה הנחייה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בחשד להסתה כנגד תושבי קרית ארבע שהתבטאו בחריפות הבוקר כנגד חיילי צה"ל, בעקבות פינוי מאחז פדרמן הלילה בחברון.

"נדמה שאין כמעט חולק, כי התבטאויות בוטות ומקוממות אלה מהוות חציה של קו אדום, ולא ניתן לראותן כחוסות תחת צילו של חופש הביטוי", כך נמסר מן הפרקליטות. בישיבת הממשלה הבוקר התייחס לנושא ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ואמר כי " "מי שמתבטא כך, מקומו בבית הסוהר. נמאס לנו מכל האלימות הזאת, האלימות המילולית, שמביאה לאלימות פיזית", אמר אולמרט, והוסיף כי "לא ניתן לזה יד". גם שר המשפטים, דניאל פרידמן, התייחס לנושא ואמר כי "ממשלת ישראל תפעל בנחישות כדי לעקור תופעה זו מהשורש".

במהלך הלילה הגיעו כוחות של צה"ל והמשטרה לחוות פדרמן ותור, הסמוכות לקריית ארבע, ופינו משם מספר מבנים ותושבים. "יימח שמם של כוחות צבא ההגנה", אמר אחד התושבים לאחר הפינוי. תושבים אחרים קראו לבצע פיגועי נקם נגד חיילי צה"ל. כמה פעילי ימין אף חיללו בית קברות פלסטיני וגרמו נזק רב לרכושם של המקומיים. אחרים ניקבו עשרות צמיגים של כלי רכב השייכים לפלסטינים וגרמו נזק רב לרכוש. חמישה מהם נעצרו.