"לא ננהל משא ומתן על הרגיעה תחת אש" - כך אומר הערב חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, בנאום שהועבר בשידור ישיר ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה.

משעל טען כי לוחמי חמאס נמצאים במצב טוב, ועדות לכך ניתנה היום עם "שיגור טיל לאיזור פלמחים" - כך לדברי משעל. "המטרות של האויב התחילו להתערער. יש ניסיונות להיכנס לעזה מהצפון, אבל לוחמי החמאס הודפים אותם", אמר משעל, "ישראל הפסידה מוסרית במאבק על דעת הקהל, וחיסלה כל סיכוי להסדר עם הערבים".

משעל הוסיף כי חמאס יסכים לקבל את הפסקת האש בארבעה תנאים: הפסקת "התוקפנות" הישראלית, נסיגת צה"ל מרצועת עזה, הסרת המצור מעל עזה ופתיחת כל המעברים - אלו הם התנאים שהציב חמאס להפסקת אש עוד מתחילת הלחימה.

משעל הכריז כי חמאס לא יקבל בשום פנים ואופן הצבת כוח בינלאומי ברצועה, וכי כל כוח כזה ייחשב ככוח כובש. "חמאס לא יקבל כל נוסחה שהיא לצמצום אספקת הנשק לרצועה, לאור חוסר הפרופורציה בין היכולות הצבאיות המוגבלות של חמאס ביחס ליכולות של ישראל. מדברים על המנהרות כאילו שעזה היא מעצמת נשק. איש אינו יכול להפקיע את זכותו של עמנו לחפש רובה בכדי להגן על עצמו", אמר משעל, והוסיף כי הוא דורש ממדינות ערב המקיימות יחסים עם ישראל להפעיל מנוף של לחצים להפסקת אש ולאיים בניתוק היחסים.

אמיר מנסי מפקד החמאס שחוסל בעזה (צילום: חדשות 2)
בכיר החמאס שחוסל, אמיר מנסי | צילום: חדשות 2

כמו כן שב וקרא משעל לתושבי הגדה המערבית לצאת לאינתיפאדה שלישית שתקשה על ישראל להמשיך בפעילות בעזה, ופונה אל תושבי עזה: "אלו הם הימים הקשים ביותר של המערכה: הפגינו נחישות - הניצחון קרוב".

היום: חוסל מפקד מערך הרקטות של חמאס

בשעות הצהריים נהרג מאש צה"ל ובסיוע שב"כ אמיר מנסי, מפקד מערך הירי הרקטי של חמאס במרחב עזה, ששימש בפועל כקצין הארטילריה של חטיבת עזה בזרוע הצבאית של חמאס, ומקור ידע מרכזי בתחום ירי הרקטות. במסגרת פעילותו, מנסי הכווין וביצע באופן פעיל עשרות שיגורי רקטות לעבר ישראל. במהלך פעילות כוחות צה"ל היום בג'בל רייס, זוהה מנסי במהלך ביצוע שיגור רקטות. כוחות צה"ל תקפו את החולייה, מנסי נהרג במקום ו-2 מפעיליו הקרובים נפגעו אף הם מאש צה"ל.

אמיר מנסי מפקד החמאס שחוסל בעזה (צילום: חדשות 2)
בכיר החמאס שחוסל, אמיר מנסי | צילום: חדשות 2

פרשננו לענייני צבא, רוני דניאל, מציין כי בשל מצוקת כוח האדם בשורות חמאס, גם מפקדים בכירים כמו מנסי נאלצים לצאת ממקומות המסתור שלהם ולבצע ירי. זו הסיבה המרכזית לפגיעה בבכירי חמאס בימים האחרונים. על פי גורם צבאי בכיר, למעלה מ-300 אנשי חמאס נהרגו מאז החלה הפעולה הקרקעית. בשטח נתקלים לוחמי צה"ל במראות הרס קשים, חלק מזה נעוץ בעובדה שחמאס לא מהסס להניח בשטח מטענים רבי עוצמה - מהם נפגעים גם אזרחים. על פי גורם בכיר בצה"ל: מסגרות גדודיות שלמות של חמאס נמחקו במהלך הפעילות הקרקעית.

עשן מיתמר מעזה כתוצאה מתקיפת צהל (צילום: אימג'בנק gettyimages)
עשן מעל שמי עזה, היום | צילום: אימג'בנק gettyimages

במהלך הלילה והיום נפצעו 12 חיילי צה"ל באורח קל במספר תקריות שונות בתוך רצועת עזה. חיל האוויר תקף למעלה מ-40 יעדי חמאס, בהם אתרי שיגור של רקטות, בתים של פעילי חמאס וכלי רכב בהם זוהו חמושים. גורם בכיר בצה"ל אמר היום לחדשות 2, כי "אין לנו בעיה להמשיך בתקיפות עוד זמן ממושך".

4 פצועים קל-בינוני מפגיעות ישירות באשקלון

עשן מיתמר מעזה כתוצאה מתקיפת צהל (צילום: אימג'בנק gettyimages)
עשן מעל שמי עזה, היום | צילום: אימג'בנק gettyimages

פגיעה ישירה בבית באשקלון: לקראת השעה 12:00 בצהריים נחתו שתי רקטות בעיר אשקלון, אחת מהן פגעה פגישה ישירה בבניין בן ארבע קומות ורקטה נוספת שנחתה סמוך מאד לבניין נוסף בעיר.

צוותי מד"א פינו ארבעה פצועים במצב קל-בינוני לבית החולים ברזילי, מתוכם שלושה פצועים שנפגעו מהדף ופצוע נוסף שנפגע בינוני מרסיסים שגרמה התפוצצות הרקטה. מהמקום פונו כעשרים נפגעי חרדה, ביניהם שני ילדים. כמו כן, נגרם נזק כבד לבניין.

משעות הבוקר נורו למעלה מ-20 רקטות לעבר יישובי הדרום.

מלחמה בחמאס - סיקור מיוחד:

חוסל מפקד מערך הרקטות של חמאס בעזה

באו"ם החליטו: הפסקת אש מיידית

המילואימניקים רק מחכים לפקודה

הפוגה הומניטרית? עזה עדיין תחת אש

הותר לפרסום: קצין צה"ל נהרג בעזה

הסלמה גם בצפון: קטיושות בנהריה

הירי על הצפון: נס בבית האבות

תיעוד מיוחד מבפנים: יום עם חיילי צה"ל ברצועה

וידאופדיה: מלחמת לבנון השניה