נראה שהלחימה בעזה הופכת ליותר ויותר מסוכנת, ובעיקר דווקא מאש כוחותינו על כוחותינו. קצין הצנחנים סרן יהונתן נתנאל בן 27 מקדומים נהרג הלילה במהלך לחימה בצפון רצועת עזה, ככל הנראה מפגז של טנק ישראלי. ההערכה הזו נבדקת.

מדובר בתקרית נפרדת מזו שהתרחשה אתמול בשכונת סג'עיה. בין השאר ייבדק האם כוח של שיריון שהיה במקום הבחין במספר חיילים בבית, חשב שמדובר בכוח חמאס, וירה לעברם פגז.

הלילה הותר לפרסום כי שלושה חיילי צה"ל נהרגו אמש מפגז ישראלי ברצועת עזה. השלושה הם יוסף מועדי בן 19 מחיפה, רב סרן דגן ורטמן, בן 32 ממעלה מכמש, וסמל ראשון נתאי שטרן, בן 21 מירושלים.

"צעיר שלא ראה כלום בחייו"

מבדיקה ראשונית של צה"ל עולה כי צוות של צה"ל נכנס לבית. צוות הטנק מזהה תנועה, חושב שמדובר במחבלים, ויורה. חלק מהקומה השנייה בבית קורס. שני קצינים וחייל נהרגים.

סעיד מועדי, קרוב משפחה של יוסף מועדי, סיפר: "הוא סיים לימודים בריאלי בחיפה שם אביו מלמד. הוא אחד הבחורים החייכנים והנחמדים שאני מכיר. הוא צעיר שלא ראה כלום בחיים. אנחנו מאד מזועזעים. כולם קיוו שהוא יחזור בשלום. אנחנו מקווים שזה ייגמר בשלום, שכל החיילים יחזרו בשלום ושהירי יפסיק כבר".

עוד 24 חיילים נפצעו, שלושה מהם קשה והשאר קל עד בינוני בתקרית ברצועה. קבוצת הלוחמים מגולני נפגעו כאשר הסתתרו מפצצות מרגמה של חמאס בתוך בית נטוש בשכונת סג'עיה. טנק של צה"ל זיהה את הלוחמים בטעות כפעילי חמאס, וירה לעברם פגז. בצה"ל חוקרים כעת את התקלה המבצעית הקטלנית הזו.

המח"ט שנפצע פינה את הפצועים

הפצועים קיבלו טיפול רפואי ראשוני בשטח, ופונו בהמשך באמצעות מסוקים ואמבולנסים לבתי חולים בישראל. החיילים הפצועים פונו לבתי החולים סורוקה, בילינסון, תל השומר והדסה עין כרם.

חשד להתעללות מינית בזמן מעצר, ארכיון (צילום: רויטרס)
פעיל חמאס פצוע מובל לטיפול בסורוקה, הלילה | צילום: רויטרס

מפקד חטיבת גולני, אל"מ אבי פלד, שנפצע אף הוא באורח קל בשטח, ניהל את פעולת החילוץ בשטח, תוך שהוא מפעיל ארטילריה לחיפוי ומטוסי קרב לסיוע. לאחר הפינוי של כל החיילים התפנה מפקד החטיבה באופן עצמאי לקבלת טיפול בבתי החולים. 

במהלך הלילה נפצעו בפעילות צה"ל ברצועת עזה עוד חמישה חיילים נוספים. הם פונו לקבלת טיפול רפואי.

הרוגים רבים לחמאס

מאז תחילת הפעולה הקרקעית ביום שבת סופרים בצה"ל יותר ממאה פעילי חמאס שנהרגו בקרבות. זאת לאחר שהפעילים החלו לצאת מהבונקרים לקראת הכוחות.

חטיבות החי"ר שפועלות בעזה מפעילות בעצמן את סיוע המסוקים והמטוסים, ואתמול בוצעו למעלה מ-100 תקיפות על פי הכוונת כוחות הקרקע בשטח. עיקר ההתכתשות בין כוחות צה"ל לחמאס היא בחלק הצפוני והמזרחי של הרצועה, כאשר צה"ל מגביר את עוצמות האש – ומכאן מספר ההרוגים הגבוה בקרב אנשי החמאס.

מלבד ההרוגים והפצועים באירוע בסג'עיה, בפעילות הקרקעית של צה"ל עד כה נהרג חייל אחד, סמ"ר דביר עמנואלוף ז"ל, ונפצעו 60 לוחמים, בהם שניים שנפצעו באורח קשה, שלושה במצב בינוני, 44 במצב קל עד בינוני והשאר במצב קל. כל הפצועים פונו לבתי החולים סורוקה, תל השומר, בילינסון וברזילי.

בהכנת הידיעה השתתפו רוני דניאל וניר דבורי

מלחמה בחמאס: סיקור מיוחד

גראד על גן ילדים ריק באשדוד

חמאס מאיים: נגיע גם לתל אביב

סרקוזי בבית הנשיא: זכות קדימה לביטחון ישראל

יוזמה ישראלית חדשה: הפסקת אש - בלי חמאס

"צה"ל השתלט על השטחים שנקבעו"

אמ"ן ושב"כ: "נכונות של חמאס להגיע להסדר"

הרמטכ"ל: "נכה באויב מכה ניצחת"