על רקע הדיווחים על היחלשותו המשמעותית של החמאס בעזה, והפגיעה הממשית ביכולותיו המבצעיות וביכולתו לשלוט בנעשה ברצועה, מנסים בחמאס לעשות הכל על מנת לשמור על מוטיבציה גבוהה בערוצים הפנימיים בארגון.

מסתבר שלא רק ההנהגה בעזה רוצה הפסקת אש, אם כי גם הזרוע הצבאית, וזו מנסה לשאוב עידוד מהדיווחים דווקא מהתקשורת הישראלית. הוכחה לכך ניתן למצוא ברשת הקשר שלה, בעידוד הפעילים. המפקדים מצטטים כתבות שפורסמו בעיתון "ידיעות אחרונות", ובהן מובאים דברי לוחמים ישראלים. אלו, כך נטען על ידי פעילי חמאס, מתארים את "הצבא הישראלי כאובד עצות".

בהמשך קריאות העידוד לפעילים ברשת הקשר, מצוטט המפקד קטעים נוספים ממה שהוא טוען שפורסם בעיתונות הישראלית: "לוחמי חמאס נתפסים כאנשים אמיצים וגיבורי אגדות. הם תוקפים באמצעות רקטות חדשות, מרכזים את המתקפה על יחידות חי"ר ונגמ"שים ואחר כך נעלמים".

חמאס מתעקש: לא להפסקת אש

מוקדם יותר ניתנה הוכחה נוספת לעליונותה של הנהגת חמאס בדמשק, על פני זו היושבת בעזה: בתום דיונים מרתוניים של משלחות התנועה בבירת סוריה, הוחלט להמשיך ולדחות את יוזמת הפסקת האש המצרית. נסיונות השכנוע של נציגי חמאס-עזה, המרגישים היטב את הלחץ של צה"ל, עלו בתוהו, והתנועה החליטה כי היא אינה רואה ביוזמה המצרית כמסמך שניתן להכיר בו בשלב זה.

"ישנם כמה סעיפים שאינם עונים על דרישותיו וצרכיו של העם הפלסטיני", אמר היום נציג חמאס בלבנון, אוסמה חמדאן "עם זאת, אין משמעות הדבר היא שה'לא' שלנו הוא 'לא' גורף", הוסיף. בימים האחרונים מתרחבים חילוקי הדעות והקרע בין הנהגת חמאס בדמשק להנהגה היושבת בעזה. בכירי התנועה המסתתרים כמעט שלושה שבועות במנהרות ולא מוציאים את אפם מחשש לחייהם, מתחילים להרגיש את הלחץ העצום של הרחוב העזתי, לצד המשך ספירת הקורבנות הפלסטינים, שעומד לחצות את ה-1,000 מאז תחילת מבצע צה"ל ברצועה.

מלחמה בחמאס - סיקור מיוחד

פגיעה ישירה בבית באשקלון; אין נפגעים

פרס בצאלים: "יש על מי לסמוך"

תיעוד מיוחד: בית ספר ממולכד בעזה

גראד בגן ילדים באשדוד: נפגעי חרדה

תקרית בגולן: אש נפתחה על כוח צה"ל

ראש אמ"ן: "חמאס משותק"

אולמרט: "איש לא יחליט עבורנו"

צה"ל מציג: סופשבוע של לחימה

משעל: לא למו"מ על רגיעה תחת אש