גורמים פלסטינים ברצועת עזה מדווחים כי חיל האוויר ירה לעבר אופנוע בחאן יונסבתגובה לפיגוע בו נהרג גשש צה"ל ממטען שהתפוצץ סמוך לסיור של צה"ל. על פי הדיווח האופנוען שהיה מעורב בפיגוע נהרג, ופלסטיני אחר נפצע.

ראש הממשלה אהוד אולמרט קיבל את הדיווח על האירוע ברצועה בעת שהיה בביקור במטה של השב"כ בדרום הארץ. אולמרט הודה ללוחמי שירות הביטחון הכללי על פעילותם במהלך המבצע בעזה, ומיד עם סיום ביקורו המשיך לקיים התייעצויות על אופי התגובה של ישראל.

שר הביטחון אהוד ברק הורה לסגור את כל המעברים לרצועה והבהיר כי ישראל לא תעבור בשתיקה על אירועים דומים בעתיד. "אנחנו נגיב", אמר ברק. "כל מי שיפגע בנו יצטרך לספוג מכה קשה גם בהמשך. תפקידנו להביא את הנחישות ואת הרוח שהיו בכל המבצע". דברים ברוח דומה אמרו גם בכירים נוספים במערכת הפוליטית.

תקרית ראשונה מאז הפסקת האש

נגד צה"ל נהרג, קצין נוסף נפצע באורח קשה ונגד וחייל נוספים נפצעו קל הבוקר, סמוך למחסום כיסופים - כך הותר בצהריים לפרסום. ההרוג הוא גשש בדואי המתגורר בעיר רהט. לבקשת המשפחה, שמו של ההרוג לא יפורסם. כל הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

החיילים נפגעו ממטען חבלה שהתפוצץ ליד סיור של כוח צה"ל שנע סמוך לגדר המערכת. האירוע התרחש מעט אחרי השעה 8:00 בבוקר. החיילים ביצעו ירי הרתעתי במקום. לאחר האירוע התבצעו במקום סריקות נרחבות. בצה"ל מנסים ללמוד איך הונח המטען ומי אחראי להנחתו.

מספר שעות לאחר פיצוץ המטען בכיסופים והההפרה הבוטה של הפסקת האש ברצועה, נשמעה אזעקת צבע אדום ביישוב במועצה האזורית אשכול. זוהתה יציאה - לא ברור אם של רקטת קסאם או פצצת מרגמה - ועדיין לא זוהתה נפילה.