סכנה אחת, לפחות, מאחורינו: שירותי המודיעין הישראלי, בשיתוף עם גוף ביון זר, הצליחו לסכל לאחרונה פיגוע של חיזבאללה נגד מטרה ישראלית במדינה אירופאית. הפיגוע תוכנן להוות את הנקמה של הארגון על חיסול קצין המבצעים של הארגון עימאד מורנייה, אותו מייחסים בארגון לישראל.

ההערכה היא כי ניסיון הפיגוע נעשה כאחד ממספר ניסיונות פיגוע שמנסה חיזבאללה להוציא אל הפועל כנקמה על חיסולו של בכיר הארגון. בעוד כשבועיים, ב-13 לפברואר, יציין הארגון את יום השנה הראשון לחיסולו, מה שמביא להעלאת הכוננות מחשש לפיגועים.

גורמים ביטחוניים אומרים כי ידיעת הכוונה מספיק זמן מראש הביאה לכך שהיא סוכלה. בכך, אומרים הגורמים, "נמנע אסון גדול מאוד".

במרוצת השנה האחרונה פירסמו כמה מקורות זרים ידיעות על סיכול ניסיונות פיגוע נגד מטרות ישראליות ויהודיות בעולם כנקמה על החיסול. עיתו "הטיימס" הלונדוני פירסם בעבר על כוונה לבצע פיגוע גדול נגד שגרירות ישראל בבאקו, בירת אזרבייג'ן.

גורמים ביטחוניים מעריכים כי חיזבאללה מנסה לנקום, אך לא בצורה ישירה. הארגון מנסה לחפש דרכים עקיפות לפגוע בישראל בלי שתהיה אינדיקציה ברורה למעורבותו, ובכך להימנע מעימות ישיר עם ישראל.

הווידאופדיה: חיסול עימאד מורנייה