עוד יום של מתיחות ואש ברצועת עזה. שלוש רקטות קסאם נחתו אחר הצהריים בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מטח מרגמות נחת היום בשעות הצהריים ביישובי עוטף עזה, ושוב, רק המזל שיחק לתושבי המקום ולא נרשמו נפגעים בנפש או ברכוש. חיל האוויר הגיב במהרה וחיסל חוליית משגרים ברצועה - הפלסטינים מדווחים על שני הרוגים בפעילות.

סמוך לשעה 12:00 בצהריים נחתו מספר פצצות מרגמה באזור כרם שלום. כלי טיס של חיל האוויר פגע בחוליית משגרי פצמ"רים בדרום הרצועה, והפלסטינים מדווחים כי שני נערים בגילאים 15 ו-16 נהרגו מההפצצה. ארבעה פעילים נוספים נפצעו ואושפזו בבית החולים "אבו יוסוף אל-נג'אר" בעזה.

בעקבות החיסול דיווחו במועצה האזורית אשכול על שלוש רקטות קסאם שנחתו בשטחים פתוחים. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

יורים ומאיימים

בחמאס כבר ניצלו את ההזדמנות להטיל על ישראל את האחריות ל"השלכות" הפעילות. בתנועה דיווחו כי "פעילות חיל האוויר הישראלי בוצעה בדיוק במקביל להתכנסותם של נציגי הפלגים בעזה על מנת לדון בהמשך הרגיעה עם הישות הציונית".

הירי היום הוא המשך של מספר שיגורי רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל בימים האחרונים. מספר פצצות מרגמה שנחתו בבסיס צה"ל בנחל עוז בסוף השבוע שעבר גרמו לפציעתם של שמונה חיילים. אחד מהם, סמל נועם נקש, בן 21, שהיה אמור להשתחרר בחודשים הקרובים מצה"ל, נפצע קשה ואיבד את אחת מרגליו. על רגלו השנייה ממשיכים להילחם הרופאים.