זירת הרצח, דקות לאחר הפיצוץ  (צילום: חדשות)
זירת הרצח, דקות לאחר הפיצוץ | צילום: חדשות

גם במערכת הפוליטית לא יכולים היום להישאר אדישים לנוכח עליית המדרגה של האלימות בעולם התחתון, עם חיסולו של העבריין יעקב אלפרון, היום לאור יום ברחוב ראשי בתל אביב.

שרת החוץ ויו"ר קדימה, ציפי לבני, התייחסה היום להתנקשות באלפרון, ואמרה כי "כמו שאנחנו מטפלים ביד קשה בטרור מבחוץ, כך אנו צריכים להפעיל יד נוקשה גם מול מי שפורע את החוק – גורמי הפשע".

ח"כ אופיר פינס מהעבודה אמר כי "אי אפשר להשלים עם כך שעבריינים רוצחים אחד את השני לאור יום ורשויות המדינה עומדות חסרות אונים. המשטרה חייבת לשים סוף למרחץ הדמים". פינס הוסיף כי "הממשלה הבאה תצטרך להציב את הביטחון האישי ואת המלחמה בפשיעה החמורה במקום גבוה בסדר העדיפויות הלאומי".

מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, שהודיע לאחרונה על הצטרפותו לליכוד, אמר כי "המציאות שבה ארגוני הפשע נלחמים אחד בשני וגורמים לפגיעה באזרחים חפים מפשע חייבת להיפסק. אנו עדים להחמרה ברמת הפשיעה והבריונות וממשלת קדימה עושה מעט מדי ומאוחר מדי. אנו לא נאפשר מציאות המוכתבת מארגוני הפשע ונלחם על שמירת הביטחון של האזרחים". חפץ הוסיף כי "משטרת ישראל זקוקה לתגבור מאסיבי באמצעים ובכח אדם - גם למלחמה במשפחות הפשע וגם למיגור הבריונות והאלימות ברחוב. אנו נפעל להחמרת החקיקה, חיזוק מאסיבי של הפעלת השיטור בערים תוך שיתוף פעולה מלא עם ראשי הערים והקמת סוכנות לאומית למלחמה בפשיעה המאורגנת".

עוד מהליכוד, אמר היום ח"כ ד"ר יובל שטייניץ כי "חיסולו של אלפרון, והעובדה ששוב נפגעים אזרחים חפים מפשע במלחמות העולם התחתון, מעידים כאלף עדים על הכישלון המתמשך במאבק בפשע ובאלימות".