מהומה בוועידה הכלכלית בדאבוס שבשוויץ: עימות פרץ בין נשיא המדינה שמעון פרס, לבין ראש הממשלה הטורקי רג'יב טאיפ ארדואן אמש.

שני המנהיגים ישבו על הבמה יחד. בזמן נאום פרס, שהסביר כי ישראל ניסתה למנוע פגיעה באזרחים ואת הסיבות לתקיפה ברצועת עזה, התפרץ ארדואן לדבריו. "אתה מדבר ככה כי אתם אשמים", אמר. "אני יודע שרבים מראשי ההנהגה בישראל שמחו על התקיפה".

ארדואן המשיך והאשים את פרס ואת ישראל בהרג ילדים. "אתה חש אולי קצת אשם, ולכן דיברת בקול רם", פנה אליו. "הרגת אנשים. אני זוכר את הילדים שנהרגו על החוף בעזה". מנחה הפאנל ניסה להרגיע את ארדואן, אבל זה לא ממש עזר. "אתם לא נותנים לי לדבר", אמר. "הנשיא דיבר 25 דקות - אני דיברתי פחות מזה", ואז ירד מהבמה והכריז: "לא יחזור יותר לדאבוס".

ארדואן: להגדיר מחדש מהו טרור

ארדואן עצמו נאם מוקדם יותרהיום בוועידה בדאבוס, ושלח מסר לנשיא ארצות הברית ברק אובמה לפיו יש "להגדיר מחדש את מהות הטרור במזרח התיכון". ארדואן הוסיף כי זו הדרך לשנות את מדיניותה של ארצות הברית במזרח התיכון.

ראש הממשלה הטורקי שב והתייחס בדבריו למבצע "עופרת יצוקה" של ישראל ברצועת עזה. "ראיתי את התקיפה הישראלית כחוסר כבוד כלפינו", אמר.

בתחילת החודש כבר הספיק ראש ממשלת טורקיה לתקוף את ישראל , עם שובו מסיור במזרח התיכון. הוא ביקר אתמול בחריפות את המתקפה הישראלית בעזה. "ישראל נוקטת בפעולות לא אנושיות שיובילו להריסתה", אמר ארדואן. "במוקדם או מאוחר אללה יעניש את רומסי זכויות החפים מפשע".

ארדואן אמר את הדברים עם נחיתתו באנטליה, לאחר ביקור שערך במצרים, סוריה, ירדן, וערב הסעודית.