מסתמן: ישראל וחמאס מתקרבים להסדרה לתקופה של שנה וחצי. ההערכה היא כי ישראל תסכים לפתיחת המעברים לרצועה שיאוישו על ידי אנשיו של אבו-מאזן.

ההתקדמות הזו יכולה להעיד גם על אפשרות לפריצת דרך בנושא החייל החטוף גלעד שליט. מצד אחד גורמים בקבינט מבהירים כי לא יסכימו להסדרה ללא גלעד שליט, מצד שני אולמרט נחוש להביא לשחרורו של שליט עוד לפני כניסתו של ראש הממשלה הבא.

סיבה נוספת לאופטימיות בדבר פריצת דרך בנושא שליט היא המעורבות של גורמים נוספים מחוץ למשולש ישראל-חמאס-מצרים. גורמים ומתווכים נוספים מגבירים לאחרונה את הלחץ והמאמצים על חמאס וישראל לקידום הנושא. בכיר פלסטיני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בתקופה האחרונה, קטאר וטורקיה לוקחות חלק פעיל מאד בתיווך לשחרור שליט.

בחמאס, לעומת זאת מכחישים כי שחרור שליט קרוב. "לא הייתה התקדמות בעניין שליט כבר כמה חודשים בגלל שישראל מסרבת לשלם את המחיר", אומר בכיר חמאס אוסמה אל-מוזיני לסוכנות הידיעות רויטרס. לדברי אל-מוזיני ישראל הסכימה לשחרר רק 71 אסירים מתוך 450 השמות שדורש חמאס.

צה"ל הפציץ ברצועה

המגעים לרגיעה לא מונעים את המשך הפעילות הצבאית. הפלסטינים מדווחים כי צה"ל הפציץ הלילה (שבין שישי לשבת) מטרות בדרום הרצועה. לדברי גורמים בחמאס ותושבים באיזור, מטוסי חיל האוויר ירו מספר טילים לאיזור רפיח. ההערכה היא כי התקיפה כוונה לעבר מנהרות שעל הגבול עם מצרים. לדברי הפלסטינים לא היו נפגעים כתוצאה מהתקיפה. צה"ל אישר כי חיל האוויר תקף ברצועה.

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר היום במהלך עצרת בדמשק כי התנועה "לא תסכים לרגיעה ללא הסרת המצור ופתיחת המעברים". חאלד הוסיף כי "האויב לא הציג לנו מחויבות כזו. לא תהיה רגיעה ללא מילוי התנאים שלנו". נציגי חמאס צפויים לחזור היום (שבת) לקהיר לתת את תשובתם להצעת ההסדרה.