"ישראל אינה יכולה למצוא את עצמה מוגבלת מול ארגוני טרור וניסיון העבר מוכיח שהמאמץ למצוא פשרה בא בסוף על חשבון ישראל", כך אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט לנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, במהלך פגישתם אמש.

אולמרט הסביר לנשיא צרפת מהם יעדי מבצע צה"ל ברצועה, והדגיש כי "מטרת המבצע איננה חיסול שלטון החמאס, למרות שישראל יכולה לעשות גם את זה". ראש הממשלה הדגיש את הצורך במציאת פיתרון בנושא הברחות הנשק שרובו מגיע מאירן לחמאס. "לא נוכל להגיע לפשרה שבה חמאס יוכל לירות לעוד ערים בתחומי ישראל", הוסיף במהלך הפגישה.

בעניין הסדר עם החמאס, אמר אולמרט במהלך הפגישה: "הניסיון שלנו של 'הסדר' עם חמאס הוא רע מאוד. זו שלוחה של אירן ושל האויבים של הגורמים המתונים".

"לביטחון ישראל זכות קדימה"

סרקוזי נועד עם ראש הממשלה אולמרט מייד לאחר פגישתו עם נשיא המדינה, שמעון פרס. "אני מגנה יחד עם אירופה את החמאס, את הירי הבלתי נסבל של טילים על ישראל", אמר סרקוזי בפגישה עם הנשיא בירושלים, והוסיף: "לביטחון ישראל יש זכות קדימה".

בפגישותיו של נשיא צרפת עם פרס ואולמרט עמדו על הפרק שני נושאים. האחד, כינוס מועצת הביטחון של האו"ם. אולם ישראל העבירה מסר כי לא תקבל כל החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם בעניין הפסקת האש. השני, בקשתו של סרקוזי להפסקת אש הומניטרית, אולם הנשיא פרס אמר בהקשר כי "ישראל חייבת להבטיח את הפסקת הירי על אזרחיה, מניעת הברחות של טילים ורקטות לתוך הרצועה והפסקת הטרור וכי עליה לוודא מעל לכל ספק את הבטחת קיומם של תנאים אלו.

"אני בא לבקר כאן כאיש של שלום, אני בא לכאן כחבר וידיד של הנשיא שמעון פרס", אמר סרקוזי, "ראיתי את בטחון ישראל כדבר שיש לו זכות קדימה. גיניתי יחד עם כל אירופה את החמאס - את התנהגותו, את היוזמות שלו, ואת הירי הבלתי נסבל על האוכלוסיה בישראל".

נשיא צרפת הוסיף: "אני מאוד מודאג מהמצב. יש לחזק את הנשיא של הרשות הפלסטינית. האם ההתערבות הצבאית של ישראל בעזה מחזקת אותו? התשובה ברורה: יש לחזק את המשטרים הערבים המתונים, וראשית את מצרים, שיש לה תפקיד חשוב. הייתה לי שיחה עם נשיא מצרים ועם ראש הממשלה. אנו זקוקים להפסקת אש הומניטרית באזור וזה האינטרס של כולם. ישראל צריכה ליטול את סיכון השלום".

סרקוזי ברמאללה: "אין פתרון צבאי למשבר בעזה"

מוקדם יותר נפגש סרקוזי ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בסיום הפגישה גינה נשיא צרפת את פעולות החמאס, ואמר כי ירי הרקטות הוא מעשה לא נסלח ולא אחראי.

סרקוזי שיגר מסר לממשלה בישראל, אמר שיש להגיע להפסקת אש בהקדם האפשרי והוסיף "אין פתרון צבאי למשבר בעזה". סרקוזי הבטיח להעביר לנשיא פרס ולראש הממשלה אולמרט את דבריו של אבו מאזן, וינסה לדרבן את ההנהגה בישראל לחתור להפסקת אש, מוקדם ככל שניתן .

מוקדם יותר שוחח ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עם מירק טופולנק, ראש ממשלת צ'כיה, הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי. אולמרט סקר באוזני מקבילו הצ'כי את המצב בעזה ובדרום ישראל מאז החלה ישראל במבצע הצבאי, ואמר כי במקביל למהלך הצבאי מקיימת ישראל מהלכים רבים לקידום הסדר מדיני. רה"מ הצ'כי אמר בתגובה כי הוא מבין את הצורך בהפסקת הירי של החמאס לעבר ישובים ישראלים.

בוש: חמאס משתמש בעזה כבסיס לשיגור רקטות

מוקדם יותר היום התייחס נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, למצב בעזה. "במקום לדאוג לאוכלוסיה בעזה, החמאס החליט להשתמש בעזה כבסיס לשיגור רקטות", אמר בוש, שנשמע כמי שמעורב מאד במה שקורה בלחימה מול חמאס, ועמדתו נשמעת כאילו נלקחה מספסלי הקואליציה הישראלית: "כולנו רוצים, בסופו של דבר, סוף לאלימות, אבל לא במחיר של הסכם שלא ימנע מהמשבר לפרוץ שוב".

מלחמה בחמאס: סיקור מיוחד

חילופי אש כבדים בצפון הרצועה

גראד על גן ילדים ריק באשדוד

חמאס מאיים: נגיע גם לתל אביב

יוזמה ישראלית חדשה: הפסקת אש - בלי חמאס

"צה"ל השתלט על השטחים שנקבעו"

אמ"ן ושב"כ: "נכונות של חמאס להגיע להסדר"

הרמטכ"ל: "נכה באויב מכה ניצחת"