נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט יצא לפני זמן קצר מפגישה עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי והביע אופטימיות זהירה . "יש תקווה שיש התקדמות, אבל עד שזה לא נגמר, זה לא נגמר", אמר שליט בצאתו מהפגישה. מקורבים לשליט סיפרו לחדשות 2 באינטרנט: "סרקוזי אמר לנועם שגלעד בחיים והבטיח לעשות את כל המאמצים לשיחרורו".

 "הנשיא זימן אותי לפגישה בארבע עיניים. אני לא יכול לפרט כי הדברים רגישים והנושא מסובך. סרקוזי לא אמר מה מצבו של גלעד אבל אנחנו מקווים שהוא בסדר", הוסיף שליט.

 לפני שבועות אחדים נפגש סרקוזי עם נשיא סוריה, בשאר אסד בסוריה. בפגישה בין השניים, ביקש נשיא צרפת מנשיא סוריה סיוע בקבלת אות חיים משליט. אמש זימן סרקוזי את אביו של החייל החטוף, נועם שליט, לפגישה בהולה בפריז. יש לציין כי ממשלת צרפת מעורבת בפרשת שליט מאחר שגלעד הוא בעל אזרחות צרפתית.

"כנראה יהיו שם עדכונים שוטפים", אמר הבוקר דובר המטה למען גלעד שליט, חזי משיטה. "אנחנו לא מניחים שסרקוזי ייתן לו משהו דרמטי, אבל תמיד מקווים לטוב".

חמאס: שליט לא קשור לרגיעה

במקביל, ממשיך היום החמאס בהקשחת העמדות בכל הנוגע לסוגיית החייל החטוף גלעד שליט. בכיר במשלחת הארגון למצרים, איימן טהא, אמר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, כי סוגיית שליט כלל אינה קשורה להסדר הרגיעה עם ישראל. "לא נעניק שום אינפורמציה על החייל", אמר והוסיף: "חמאס יברך על שיחות לשחרורו של שליט בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים. הדבר ייעשה אך ורק כשישראל תהיה מוכנה לכך שהשיחות יחודשו מהנקודה בה הופסקו".

בעניין הרגיעה עצמה, אמר טהא לעיתון, כי בשלב זה החמאס החליט להאריכה עד ה-5 בפברואר. "עד אז, נמשיך לדון בעניין השגת רגיעה ארוכת טווח", הוסיף טהא.

עמוס גלעד: "שליט חי"

בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" ביום שבת אמר ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, כי "על פי הידוע לנו, גלעד שליט חי". גלעד הוסיף כי אין להרחיב בדיבור על המגעים לשחרור החייל החטוף, וכי "המבצע בעזה יצר נסיבות ודרכי פעולה חדשות בשביל שליט".