מסיבת עיתונאים של איחוד התעשיינים (יוסי זילברמן) (צילום: יוסי זילברמן)
ראשי התאחדות התעשיינים, היום | צילום: יוסי זילברמן

"התעשייה במיתון עמוק, החל מהרבע השני השל 2008 פוטרו קרוב ל-6,000 עובדים מהתעשייה" - כך אמר בצהריים יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, במפגש של התאחדות התעשיינים.

"השנה יפוטרו כ-14 אלף עובדים, תפוקת התעשייה תרשום נסיגה של כ-5%, הייצוא התעשייתי יירד בכ-3% ויסתכם בכ-38.5 מיליארד דולר", מוסיף ברוש עם תחזית עגומה. "צפויה ירידה ריאלית בשכר בתעשייה ב-2009".

ברוש מתח ביקורת קשה על התנהלות האוצר. "אנחנו נמצאים במיתון בכל קנה מידה ", אמר. "70% מהתעשיינים מדברים על ירידה בתפוקות. נתונים כאלה לא נראו כבר 30 שנה. אחד הכישלונות הגדולים של הממשלה הזאת - זהו שר האוצר. זה אחד הכישלונות של האוצר מאז שאני זוכר שרי אוצר. אבדה לשר האוצר שמחת החיים וגם לנו אבדה שמחת החיים. אולי פקידי האוצר ישיבו לנו את חדוות היצירה".

גדי לסין, יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, אמר בדיון כי "התפוקה בשנת 2008 ירדה ב-2%. עלייה במחיר המזון וירידה בתפוקה זהו אות ברור לשנת 2009. כשאנחנו מסתכלים קדימה יש לקחת בחשבון את הנתון הזה. ללא התערבותו של שרגא ברוש במהלך המבצע, רבים ממפעלי המזון היו נסגרים. אני יכול לומר לכם בשמחה שהמפעלים המשיכו בעבודתם למרות המצב".

יהודה זיסאפל, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, הוסיף: "ההיי-טק הוא הקטר של המשק. מעל 50% מהייצור. בשנת 2008 נאלצנו להקטין פעילות ולפטר עובדים, התפוקה ירדה משמעותית, פיטורי העובדים ימשיכו. יש מדיניות של בת יענה. אנחנו יכולים להגדיל את התפוקה בהיי-טק בעולם, אבל אין מספיק השקעה בהון האנושי. צריך לחזור לצמיחה ולעצור את האבטלה".