מעצרם לחקירה של מקורבי ח"כ אביגדור ליברמן בחשד להלבנת הון ממשיך להכות גלים. אמש  רמז ליברמן כי עיתוי הפעולה זמן קצר כל כך לפני בחירות איננו מקרי ונועד לפגוע בו בבחירות. פרקליט המדינה משה לדור דוחה בתוקף את טענותיו של ליברמן.

"המשגה הכי גדול מאשר לדון בנושא ליברמן בעת הזאת הוא לדון בנושא הזה שבועיים לאחר הבחירות", אמר לדור בתדרוך כתבים במשרד המשפטים. "לא חלף בראשי לא בפרשה הזאת או אחרת שיקול זר כזה או אחר".

"לחוקרים הגיעו עדויות בחודשיים האחרונים, ומשטרת ישראל והפרקליטות לא מתייחסות לבחירות כאלמנט אם לחקור אותו או לא", הסביר לדור את עיתוי הפרסום. לדור הוסיף שלא רק שההאשמה של ליברמן אינה נכונה, היא גם אינה אפשרית. "לא קיימת שום אפשרות לתאם מאות אנשים בפרקליטות או אפילו במשטרה כנגד פרשת ליברמן או כמותה", אמר.

הפרקליטות תחליף את המחשבים משנת 1989

דבריו של לדור על תיק ליברמן קצת השכיחה את הבשורה שקיוותה הפרקליטות להעלות היום לסדר היום: תהליך הייעול המואץ העובר על הפרקליטות. ייעול זה אמור לעדכן את שיטות העבודה הממוחשבות משנת 1989 שבהן היא פועלת היום.

הייעול יאפשר כלים שעד היום היו כמעט בלתי אפשריים. הפרקליטות תוכל לפרסם נתונים וחיתוכים של התיקים בה היא עוסקת, תחום התיקים, סטטיסטיקות על אחוז התיקים שהגיע לידי כתב אישום ועוד. שר המשפטים דניאל פרידמן אמר היום בנושא זה כי "מתוקף היותה של הפרקליטות משרד עורכי הדין הגדול במדינה, יש צורך בשקיפות מלאה: היכן היא מצליחה והיכן היא נכשלת ".