החשודים בפרשת הפדופיליה, ארכיון (צילום: חדשות 2)
החשודים בפרשת הפדופיליה, ארכיון | צילום: חדשות 2

בצעד נדיר הפכה היום הפרקליטות את דעתה ותמכה באיסור פרסום שמם של החשודים בפרשת אונס הנער שהכירו דרך אתר הכרויות באינטרנט, מאחר ואין די ראיות בפרשה, שיאפשרו הגשת כתב אישום. בתום הדיון שנערך בבית המשפט העליון האריך השופט ג'ובראן את צו איסור הפרסום על שמות החשודים בפרשה.

עו"ד זיו אריאלי מהפרקליטות אמר במהלך הדיון כי "בשלב הזה בזהירות הנדרשת ישנה אפשרות שלא יוגשו כתבי אישום נגד המשיבים או חלקם, או במידה שהם יוגשו הם יהיו בעבירות פחותות בהרבה מפרסום הפרשה". בשל כך טען אריאלי כי תהיה זו טעות לפרסם את שמות החשודים, וכי פרסום שמם עלול לגלות את נטייתם המינית, מה שעלול להסב להם נזק.

"קשה להתעלם מהמציאות בארץ, אומנם אנחנו מדינה ששואפת להגיע למצב שאדם נפסל על רקע העדפה מינית, אבל קשה להשתחרר מהרושם של פרסום של נטייה מינית לאנשים שהם חשודים בביצוע של עבירות. קשה להתעלם מכך שמדובר בנזק של ממש", אמר אריאלי בדיון.

זכות הציבור מול זכותם של החשודים לפרטיות

פרקליטתו של אחד החשודים, רוויטל סוויד, אמרה כי עקרון הפומביות הוא עקרון חשוב ביותר וכי עקרון זכות הציבור לדעת הוא דבר שיש לו חשיבות רבה. אולם לדבריה נזק חמור עלול להיגרם לחשודים ולכן ביקשה לשמור על זכותם לפרטיות ושלא להתיר את פרסום פרטי החשודים.

באמצע חודש ינואר הובאו שמונה חשודים, חלקם מוכרים לציבור, לבית משפט השלום בתל אביב בחשד להדחת נער בן 13 לשימוש בסמים ובשידולו לקיום יחסי מין. בין החשודים - בכיר בחברת אינטרנט ומאמן ספורט ידוע.

הסיפור התחיל לפני שנתיים, כאשר הצעיר היה בן 13. הנער פרסם את תמונתו באתר ההיכרויות "אטרף", המיועד לקהילה הגאה. בכרטיס האישי שלו באתר רשם הנער כי הוא בן 18. באמצעות האתר הכיר הנער את החשודים, כולם בסביבות גיל ה-40, חלקם בעלי משפחות.

לפני מספר שבועות מסר הקטין, היום בן 15, תלונה במשטרה על הגברים עימם קיים מגע מיני. עוד סיפר לשוטרים כי עם חלקם אף השתמש בסמים.